הדאו בדרך ל-10,000 נק'; אנליסטים מזהירים משוק דובי

הדאו-ג'ונס טיפס בכ-50% מאז ה-9 למארס ■ עליות חדות דומות התרחשו כולן בשנות ה-30' וה-70' של המאה ה-20 - תקופות של תנודתיות חדה הן בשוק המניות והן בכלכלה הריאלית

נדיר מאד ששוק המניות עולה במשך שישה חודשים ברציפות, כפי שקרה עכשיו. מדד דאו-ג'ונס טיפס בכ-50% מאז ה-9 למארס לרמה של 9,820 נקודות בנעילה ביום שישי האחרון. במאה השנים האחרונות, היו רק שישה מחזורי מסחר בסדר גודל דומה, וזה בדיוק מה שמדאיג אנליסטים. כך לפי מאמר שמתפרסם ב"וול סטריט ג'ורנל".

עליות חדות דומות התרחשו כולן בשנות ה-30' וה-70' של המאה הקודמת - תקופות של משבר ותנודתיות חדה הן בשוק המניות והן בכלכלה הריאלית. כל אחד מ"הראלים" הקודמים לא החזיקו מעמד - בעקבותם הגיעו נפילות חדות. כך מציינים במכון המחקר Ned Davis.

אנליסטים רבים חוששים כי שוק המניות הגיע לרמה שעלולה להוביל לתקופה נוספת של תנודתיות ושבעקבות הראלי האחרון תגיע נפילה. עם זאת, ניתן למצוא גם דוגמאות אחרות; ב-1982 הבורסה האמריקנית עלתה ב-40% בתחילתה של תקופה ארוכת טווח של שיגשוג בשוק המניות.

"אנחנו עלולים לחוות נפילה משמעותית נוספת בשנה הבאה", אמר טים היינס, אסטרטג ראשי ב-Ned Davis. "נכון לעכשיו, אנשים שואלים אותי האם מאוחר מדי מכדי להיכנס לשוק? אנחנו אומרים; כמובן שניתן להיכנס, רק אל תרדמו על ההגה, תזכרו גם לצאת. אם בכוונתכם להשקיע את כספכם בשוק המניות ואז לשכוח ממנו לשנה, אתם לוקחים סיכון גדול מאד".

[לפורטל הפיננסי][לטבלת ישראליות בעולם]