העליון רומז לשופטי קצב: לאפשר שחרור רציף של פרוטוקולי העדויות

הרכב שופטי העליון, בראשות הנשיאה דורית ביניש, דחה את הערעור שהגיש העיתון "ידיעות אחרונות" על החלטת המחוזי לסגור דלתיים בכל שלב העדויות במשפטו של הנשיא לשעבר

בית המשפט העליון רומז לשופטיו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, להסכים לשחרור רציף של פרוטוקולי העדויות הנשמעות בבית המשפט. כך עולה מהחלטת הרכב שופטי העליון, בראשות הנשיאה דורית ביניש, לדחות את הערעור שהגיש העיתון "ידיעות אחרונות" על החלטת המחוזי לסגור דלתיים בכל שלב העדויות.

עד עתה לא שיחררו שופטי קצב ולו פרוטוקול אחד הכולל עדויות של עדי התביעה שכבר נשמעו - והסתפקו בפרסום פרוטוקול אחד בלבד, שכלל את נאומי הפתיחה של התביעה וההגנה.

בהחלטתו לדחות את הערר שלח העליון את הצדדים להגיש את הבקשה לשחרור הפרוטוקולים למחוזי. עם זאת הוסיפה ביניש: "בהחלטה שתינתן בבקשה זו יערוך בית המשפט את האיזון הראוי בין הכלל של פומביות הדיון לבין הצורך בהגנה על העדים והעדות, וכן את האפשרות המעשית מבחינת ההליכים הנדרשים לשם שחרור הפרוטוקולים".

בדיון שהתקיים בבקשת "ידיעות אחרונות" בשבוע שעבר, הביעו שופטי העליון באופן מפורש יותר את עמדתם כי על המחוזי לשחרר פרוטוקולים באופן רציף - ולא להמתין לסיום שלב העדויות.

השופט חנן מלצר אמר כי "זה לא יכול להיות בסוף המשפט, זה צריך להיות בצורה סדירה לאורך המשפט". ביניש אף התוותה לוח זמנים עקרוני לפרסום הפרוטוקולים.