השטחים המסחריים בפלאזה בניו-יורק אינם מתרוממים

ה"ניו-יורק פוסט" מפרסם כי השטחים המסחריים של הפלאזה, שבשליטת אלעד גרופ של יצחק תשובה, אינם מצליחים להתרומם ■ מציין כי בעבר השטחים הללו שקקו מבקרים ותיירים, כאשר היום החיים מתנהלים רק בחדרי המלון ואזורי הצ'ק אין

בדו"ח של חברת Cushman & Wasefield שהתפרסם אתמול (ב') נקבע כי השדרה החמישית במנהטן עוברת את השפל הגלובלי טוב יותר מכל מקום אחר, עם דמי שכירות של 18.3 אלף דולר למ"ר לשנה (כאשר במקום השני נמצא אזור ה-Causeway Bay בהונג קונג עם 16.4 אלף דולר למ"ר לשנה). אולם, יממה מאוחר יותר חושף ה"ניו יורק פוסט" כי השטחים המסחריים של הפלאזה שבשליטת אלעד גרופ של יצחק תשובה, אינם מצליחים להתרומם.

העיתון מציין כי בעבר השטחים הללו שקקו מבקרים ותיירים כאשר היום החיים מתנהלים רק בחדרי המלון ואזורי הצ'ק אין, וכי "החללים הציבוריים ריקים להחריד מחנויות, מסעדות ואנשים". דמי השכירות המבוקשים עבור "הרחבה הגדולה" (Grand Concourse) בשטח המסחרי עומדים על כ-2,150 דולר למ"ר, סכום שמהווה בדיחה עצובה עבור הבניין בו גרים מלכי קרנות הגידור ואוליגרכים רוסים. זאת, לאחר שבעבר הודיעה אלעד כי הרוד'ס הבריטי יפתח כל בו מפואר בשטחי הפלאזה.

ה-"Palm Court" המפורסמת, הדבר הראשון שרואים המבקרים, נסגרה בסוף 2008, ומאז לא הצליחה אלעד להשכיר את מה שנחשבת לאחת המסעדות הממותגות ביותר בעיר.

מסעדת ה"Oak Room" פתוחה רק לארוחות ערב, לאחר שלפני מספר חודשים ויתרה על הגשת ארוחות צהריים. ב"פוסט" מוסרים כי "אלעד הצליחה לנפח את נתוני התפוסה של השטח הקמעונאי בזכות הכללת של ספא ה-Caudalie וסלון מעצבי שיער בקומה השנייה". בשבוע שעבר סגרה יצרנית החולצות Eton את החנות שלה בחלל התחתון לאחר פחות משנה.

קריסטין פרנזסה, סגנית הנשיא למסחר של אלעד, אמרה בתגובה שהמצב של הפלאזה טוב בהתחשב במצב הכלכלי הקשה וכי חנויות חדשות ייפתחו במתחם בשבועות הקרובים.