מריל לינץ' צירפה את בזק לרשימת 20 המניות האטרקטיביות

הדיבידנדים בחב' התקשורת יגיעו ל-7.5 מיליארד שקל, סך המקביל לתשואת דיבידנד ממוצעת של 17% ■ פרטנר צפויה להוביל את השוק עם תשואת דיבידנד בשיעור של 26% ■ בזק צפויה לעלות השנה ב-48% והדיבידנד בה מובטח

"במהלך 12 החודשים אנו מעריכים כי השחקנים בשוק הטלקום הישראלי ישלמו דיבידנדים בסך מצטבר של 7.5 מיליארד שקל, סך המקביל לתשואת דיבידנד ממוצעת של 17%". אומרים היום (ד') כלכלני מריל לינץ' בסקירתם על שוק התקשורת הישראלי.

בהנחה כי פרטנר תפעל להפחתת ההון מעריכים במריל לינץ' כי היא תוביל את השוק עם תשואת דיבידנד בשיעור של 26%. תשואת דיבידנד של 17% כבר מובטחת בבזק , ואף כי סלקום צפוייה להיגרר מאחור עם תשואה של 10%, כל אלו צפוים להיות החזרי רווחים נאים למשקיעים במניות.

חברות תקשורת יכולות להציע צמיחה לפרק זמן מוגבל, אך לבסוף הן הופכות ל"פרות מזומנים" או לעסקים אשר האוריינטציה שלהם היא החזרת המזומנים למשקיעים. במקרה של חברות התקשורת הישראליות מאמינים במריל לינץ' כי הצפי הינו לשיפור ברווחיות בשל שלוש סיבות: למרות המשבר השוק המקומי המשיך לגדול גם ברבעון השני, 86 אלף מנויים הצטרפו במהלכו לחברות השונות והיוו עלייה של כ-3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. כמו כן עלו הכנסות החברות ברבעון השני בממוצע ב-5.4% ביחס לתקופה המקבילה וה-EBITDA טיפס ב-8.3%.

בזק נותרה הבחירה המועדפת במריל לינץ' מבין חברות התקשורת הישראליות מאחר והדיבידנד בה מובטח והצמיחה בה היא החזקה ביותר. האנליסטים מעלים את מחיר היעד שלהם לבזק ל-10 שקל לעומת מחיר קודם של 8.6 שקל, מחיר זה משקף צפי לתשואה כוללת דיבידנד של 48% במהלך 12 החודשים הבאים. בנוסף, חוזרים האנליסטים על המלצת "קניה" לסלקום ומעלים את מחיר היעד ב-8% ל-130 שקל למניה.

בנוסף לכך, מריל לינץ' הוסיפה את בזק לרשימת EEMEA1, רשימה מכובדת במיוחד בה מדורגות 20 המניות האטרקטיביות ביותר להשקעה בשווקים המתפתחים. בכך הופכת בזק למנייה הישראלית היחידה ברשימה אחריה עוקבים ובה משקיעים מוסדיים רבים בעולם.

בהתייחסם לפרטנר אומרים האנליסטים כי למרות שהחברה מציעה את פוטנציאל תשואת הדיבידנד הגבוהה ביותר, הם בוחרים שלא לשנות את המלצתם הנייטרלית "עד שיהיו עוד ראיות לפוטנציאל של חלוקת הדיבידנד המיוחד עליו צפויה להכריז החברה כתוצאה מרכישתה ע"י סקיילקס. מחיר היעד לה הועלה ב-4% ל-78 שקל והכלכלנים הודיעו כי ימשיכו לעקוב אחר ההתפתחויות בעסקה.