גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משרד הפרסום של השנה: על מי מהמרים בענף הפרסום?

רגע לפני חשיפת התוצאות של משרד הפרסום של השנה, אנשי ענף הפרסום כתבו בעמוד הפייסבוק של "גלובס" את ההערכות שלהם לגבי התוצאות ■ כל התגובות, ההימורים וההערות על התחרות והענף

במסגרת השקת מדד משרד הפרסום של השנה - Agency of the year, יצא "גלובס" במהלך קידום משולב, שבו הציע לגולשי עמוד הפייסבוק שלו להביע דעה - עוד טרם פרסום הדירוג הרשמי - לגבי משרד הפרסום שהם מעריכים ביותר.

במסגרת התחרות, כל משרד פרסום הצטלם באופן שמייצג את רוח המשרד, ולכן גולשי הפייסבוק של "גלובס", שנכנסו לעמוד GLOBES CONFERENCES, יכלו לצפות בעשרות תמונות של השותפים המרכזיים של המשרדים השונים ולכתוב הערות שונות, חלקן משעשעות מאוד.

מדד משרד הפרסום של השנה אותו משיק מגזין "פירמה" של "גלובס", יתפרסם לראשונה מחר (ה'), ה-24 לספטמבר, ויבחן את ביצועי 30 משרדי הפרסום הגדולים בישראל בשנה הפיסקלית שבין יוני 2008 ליוני 2009.

הפורמט, שמזכיר את התחרות היוקרתית של מגזין הפרסום האמריקני "אדוורטייזינג אייג'", הוא ייחודי לסביבה העסקית של ענף הפרסום הישראלי, ופותח על-ידי "פירמה" בליווי מכון המחקר "הגל החדש".

המדד יקבע לאיזה משרד היו השנה הביצועים הכי טובים בענף הפרסום הישראלי, על-פי מגוון גדול של פרמטרים - לאו דווקא על-פי גודל או היקף תקציבים, אלא בדגש על שיעור הצמיחה של המשרד, רמת הנאמנות של לקוחותיו, עבודות קריאייטיב ופרסים בהם זכה המשרד בתחרויות השונות בארץ ובחו"ל, דעת קהל, ובעיקר מספר הפרסומות שהמשרד הצליח להכניס לראש דירוג "הזכורות והאהובות" של "גלובס" וגיאוקרטוגרפיה, תדמית המשרד בקרב מפרסמים ועובדי התעשייה, מידת השיחה סביב המשרד ברשת האינטרנט ונראות כללית של המשרד בכלי התקשורת.

מעורר הדים

ההודעה על פרסום המדד במגזין "פירמה" עוררה הדים רבים בתעשיית הפרסום ובקרב מפרסמים רבים, כמובן בקרב גולשי עמוד הפייסבוק של "גלובס". בגלל ריבוי התגובות והעניין, בחרנו לפרסם כאן לקט תגובות מעניינות מתוכו.

מי השמות הבולטים בתגובות? לגבי אדלר-חומסקי, יהושע TBWA ושלמור-אבנון-עמיחי אין חדש, אבל הפתיעו בהחלט רות שטרית ולשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), לא בדיוק משרדים ששמם מתגלגל על לשון הציבור.

מירית ירושלמי כתבה באתר כי "לטעמי, משרד הפרסום שעשה את הקפיצה של השנה הוא שטרית מדיה גרופ של רות שטרית. בשקט-בשקט, הבחורה עושה עבודה מדהימה ומכניסה לתודעה שלנו לא מעט פרסומות כמו מגה בעיר ודור-אלון".

ארד אקיקוס אמר כי "אין לי ספק שאדלר-חומסקי עם מהלך השנה לפלאפון צריכים לקחת. אם מדברים במונחים של מיתוג, אדלר יצרו קונספט מדהים שהוביל מהלך מיתוגי כולל. מעט מאוד פרסומות באופליין מסוגלות ליצור שיחה אונליין, ואדלר עשו את זה הכי מרשים שאפשר".

אלי סבג אמר כי "משרד פרסום טוב נמדד בעומק הקשר שלו עם הלקוח לאורך שנים. לשמור על יצירתיות עם לקוח לאורך זמן רב בלי 'להרדים' אותו זה אתגר קשה, ולכן אני חושב שמשרד הפרסום יהושע TBWA עושה את העבודה נאמנה לאורך זמן, למשל עם בנק דיסקונט ומודי, שכל פרסום נחקק בזיכרון הצופה".

הגולש דן בונאוידה אמר כי "משרד הפרסום הכי איכותי מבחינתי הוא משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, הפרסומת של חברת פרטנר עם הדובים היא איכותית ומוסיפה נדבך משמעותי של קרבה בין נותן השירות למקבל השירות. גם אם הדבר אינו קורה הלכה למעשה, יש משהו טוב שיוצרת הקרבה בפרסומת שמושכת את עין הצופה".

קריאייטיב מסעיר

קארין אבן-חיים כתבה כי "ברשותכם אבקש להניח רגע בצד את הפרגון לאמזונות הפרסום ולהאיר את תשומת-ליבכם לקמפיין אחד חשוב ומשמעותי, שעשה שינוי כל-כך גדול שתרם לכולנו. את הקמפיין העלתה חברה קטנה ולא סקסית במיוחד, שלרוב מתמודדת עם תקציבים שלא משאירים הרבה מקום לקריאטיב מסעיר. השנה, הגיבורים שלי הם לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), שיצאו עם קמפיין 'ישראל מתייבשת'. זה עבד!! מדברים על ירידה משמעותית בצריכת המים! רננה רז התקלפה - וכולנו הזדעזענו והתחלנו לחשוב פעמיים על כל טיפה שאנחנו מבזבזים. שאפו".

כמו בכל פרויקט שמעורר הדים, אי-אפשר בלי דעת מיעוט - אלה שלא אוהבים את הפסטיבל סביב משרדי הפרסום.

גלית אנה בן-שמחון, שעומדת בראש "הקבוצה" - חברת אאוט-סורסינג למפרסמים שמציעה להחליף את הפורמט הישן של משרד פרסום-לקוח - כתבה כי "הפרמטרים מטעים ולא רלוונטיים לעולם של היום. נראה לי כי תפקיד משרד הפרסום בחיי הלקוח שלו הוא מה שחשוב. והוא השתנה. התחרות הזאת היא להנציח עולם ישן ולא רלוונטי. איפה התרומה להצלחה העסקית של הלקוחות? אילו שירותים נותן המשרד ללקוחותיו שעוזרים לו בקבלת החלטות מקצועיות? משרדי הפרסום כל-כך שונים ברמת השירותים שלהם. זה להשוות תפוזים לתפוחים וגם לא לטעום אותם".

ספי שקד ויוני להב: "הילדים הרעים" של הפרסום

התמונה שהוכתרה ל"סקסית ביותר" על-ידי גולשי הפייסבוק של "גלובס" היתה של ענבר-מרחב-שקד, בה השותפים וסמנכ"ל הקריאייטיב לבושי חליפות ואזוקים, שוטר מפקח עליהם, והם מסתתרים מהבזקי המצלמות.

יוני להב, שעוזב בימים אלה את תפקידו כמנהל התכנון האסטרטגי במשרד דרורי-שלומי, כתב בתגובה: "חבל לכם על הזמן, תכף הדר גולדמן מגיע".

ספי שקד עצמו עקץ את לבושו של הדר גולדמן ("אהבתי את המוקסינים של הגולדמן"), אבל לא חסך שבטו מרות שטרית ("איפה קיבלת כרטיס מועדון?"), מאייל חומסקי ("אזהרה, החולצה של חומסקי עלולה לגרום להתקפי אפילפסיה למתבוננים") ומהספה הירקרקה במשרדו של יוסי לובטון ("15,000 יורו הספה").

להב העיר כי הוא לא זוכר שראה תמונה של יוסי לובטון בה אינו יושב על הספה, צחקק על התמונה של אנשי גיתם על רקע השיפוצים ("המיתון מכה בגיתם"), ועל לשכת הפרסום הממשלתית ("אדוני, תזיז את החמור, אתה חוסם את הכניסה").

אם לשפוט על-פי התגובות בעמוד הפייסבוק של "גלובס", הרי שהן מזכות את שקד ולהב בתואר הלא-רשמי של "הילדים הרעים" של עולם הפרסום הישראלי.

עוד כתבות

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל״ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ"י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"