לבייב ממשיך למשוך אש מכיוון קבוצת המשקיעים באפת'ורפ

המשקיעים הזועמים טוענים כי אפריקה ישראל וסוכנות הניהול הפועלת במקום סירבו ליידע אותם ביחס לפעילות והיקפי המכירות ומידע אחר הקשור לפרויקט, אך ביצעו משיכה הונית של כ-2.1 מיליון דולר למימון תשלומי ריבית

לב לבייב ממשיך למשוך אש מכיוון קבוצת המשקיעים המתחרה בפרוייקט היוקרה הניו יורקי, אפת'ורפ, אשר מעלים את ספקותיהם בקשר לתוכנית העסקית של לבייב בעוד הם טוענים לחוסר שקיפות מצידו של לבייב.

המשקיעים הזועמים טוענים כי אפריקה ישראל וסוכנות הניהול הפועלת במקום סירבו ליידע אותם ביחס לפעילות והקפי המכירות ומידע אחר הקשור לפרוייקט, אך ביצעו משיכה הונית (Capital Call) של כ-2.1 מיליון דולר לשם מימון תשלומי ריבית. "לא ברור לנו איך הם הולכים לעמוד בכל התחייבויותיהם בפרוייקט" אמר אחד המשקיעים והוסיף "אני באופן אישי ואני מאמין כי גם משקיעים אחרים ביקשו מהחברה מידע פיננסי אשר יצדיק את ביצוע ה-Capital Calls".

אפריקה ישראל וברודוול מנג'מנט, חברה בת של סוכנות הנדל"ן Feil, שמרו על שקט במהלך החודשים האחרונים במהלכם התאמצו למכור 25 יחידות דיור בפרוייקט, המהוות כ-15% ממנו עד ה-15 בספטמבר, תאריך היעד הסופי למכירת מינימום דירות על מנת לזכות באישור התובע הכללי של ניו יורק לשינוי יעוד הפרוייקט (מפרוייקט להשכרה לפרוייקט למכירה).

ב-2 בספטמבר שלח סגן נשיא ברודוול מנג'מנט מכתב לדיירים בו הוא מצהיר על האפקטיביות של התוכניות, שמשמעה כי החברה הצליחה למכור יותר מ-15% מיחידות הדיור בבניין, נציין כי בוצעו הנחות משמעותיות על מנת למשוך רוכשים פוטנציאליים. אולם נראה כי כעת, לאחר שעברו את המשוכה הרגולטורית הנ"ל לא מתאמצת החברה להמשיך במכירות. "הם בהחלט לא מאד התעניינו בי, לא היה ניסיון להראות לי כלום" אמר משקיע עשיר מהחוף המערבי אשר יצר קשר עם אפת'ורפ והביע את נכונותו לרכוש דירה בתמורה למזומן.

המכתב מה-2 בספטמבר כלל העתק של התיקון השישי לתוכנית המוצעת של אפת'ורפ, אשר כולל הנחות משמעותיות ביחס לרמות השוק לדיירים הקבועים השוכרים דירות בבניין ואשר רוצים לרכוש דירה חדשה. לאחרונה הודיע הפרוייקט על הנחות משמעותיות גם לדיירים חיצוניים, על מנת לעודד רכישות מכיוונם של קונים פוטנציאליים נוספים.

דוגמא להנחות המפליגות להן זוכים המקורבים למוכרים בפרוייקט: דירת חמישה חדרי שינה המשתרעת על 4,300 רגל רבוע אשר מחיר המחירון שלה לאחר שיפוץ עמד על 12.2 מיליון דולר לקונים שאינם דיירים, הוצעה במצבה הנוכחי (AS IS) בעבור 10.9 מיליון דולר ובעבור פחות ממחצית הסכום, כ- 4.95 מיליון דולר בלבד לדיירים הקיימים המעוניינים לרכוש דירה בפרוייקט.