סיום שלילי באירופה: הקאק איבד 1.9% ואפי פיתוח 12.6%

מדד ניקיי איבד 2.5% לרמה הנמוכה ביותר מזה חודשיים ■ סיטיגרופ ממליץ למכור את מניית טסקו ■ טויוטה דיווחה על ירידה של 13% בהיקף המכירות בספטמבר לאחר סיומה של תוכנית "מזומן תמורת גרוטאה"

מדדי המניות המובילים באירופה סגרו את שבוע המסחר בירידות. הקאק סגר ברמה הנמוכה ביותר מזה 4 שבועות, זאת לאחר שרשם ירידות של 1.9%. מדד הבנצ'מארק הבריטי, הפוטסי 100 נסגר מתחת לרמה הפסיכולוגית של 5,000 נקודות לראשונה מזה שבועיים כאשר בשבוע האחרון איבד המדד 1.9% מערכו. הדאקס הגרמני ירד ב-1.6%.

נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב שהצביעו על כך שרמת האבטלה בארה"ב הרקיעה ל-9.8%, שיא של 26 שנה ומספר המועסקים במגזר הלא חקלאי ירד ב-263 אלף משרו, לעומת צפי לירידה של 175 אלף משרות. נתונים אלה הגבירו את הירידות לאחר שהגדילו את החששות ביחס לחוזקתה של ההתאוששות הכלכלית.

גם שוקי אסיה נעלו את יום המסחר בירידות. טוקיו ננעלה ברמת שפל של חודשיים ומדד MSCI אסיה פסיפיק ננעל ברמה הנמוכה ביותר מזה כחודש. הונג קונג איבדה כ-2.9% בנעילה.

BHP ביליטון וטוטל איבדו גובה זה היום הרביעי ברציפות בשל ירידת מחירי הנפט והמתכות. הקמעונאית הבריטית טסקו ריכזה עניין לאחר שסיטיגרופ המליץ למכור את המניה.

גם היום (ו') לא התקיים מסחר בבורסות בסין לרגל חג לאומי, שימשך עד ה-8 בחודש (כולל). אליה מצטרפים השווקים בהודו שסגורים היום אף הם והבורסה בבוסאן, כלומר בקוריאה הדרומית. לעומתם, חוזרת הבורסה בהונג-קונג לפעולתה לאחר שהייתה סגורה אתמול (ה').

פוטסי 100 פוטסי 300 קאק 40 דאקס

מדד הניקיי 225 בטוקיו איבד 2.45% ל-9,732 נקודות ■ מדד ההנג-סנג איבד 2.85% ל-20,357 נקודות ■ מדד ה-S&P/ASX 200 בסידני

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.09% ל-1.4533 דולר.

מחירי הבתים בבריטניה ממשיכים לעלות

מדד ספטמבר של מחירי הבתים בבריטניה שיפורסם על-ידי Nationwide, אגודת הבנאים הארצית צפוי להצביע על כך שמחירי הבתים יעלו ב-0.7% (ירידה שנתית של 0.3%), לאחר עלייה של 1.6% באוגוסט, שחתם ירידה שנתית של 2.7%.

עדיין בבריטניה, המכון למלאי ולרכישות יפרסם ב-10:30 שעוננו את מדד מנהלי הרכש במגזר הבנייה לחודש ספטמבר, שירד ל-46.7 נק' חרף ציפיות כי יעלה ל-48.1 נק' מ-47.7 נק' באוגוסט.

חצי שעה מאוחר יותר פרסם האירוסטאט את מדד המחירים ליצרן לחודש אוגוסט. המדד עלה בהתאם לציפיות ב-0.4% לאחר ירידה בשיעור כפול ביולי. במונחים שנתיים מדובר בהתאמה על ירידה 7.5%, מול צפי ל-7.6% ולאחר ירידה של 8.5% ביולי.

ישראליות ביבשת הישנה

בגיליון הבוקר של עיתון "הטיימס" במהדורת סנט פטורסבורג מצוטט מוראט גורסי מאפ"י פיתוח באומרו כי "מתחת לרמת תפוסה מסוימת, לא ניתן לפתוח מרכז קניות, כי הוא יחשב ככישלון, ומחציתו לא תושכר". לאפ"י פיתוח, כזכור, נמצא בשלבי פיתוח קניון רוסיה במוסקבה (בשיתוף עם העריה), ועל-פי הדיווח, שיעור התפוסה שלו עומד על 80%.

בית ההשקעות כלל פיננסים דיווח אתמול לאחר נעילת המסחר כי מכר בבורסה בתל-אביב מניות של קרדן NV , הנסחרת במקביל גם בבורסת היורונקסט באמסטרדם. כלל פיננסים מכר את המניות מחשבון הנוסטרו שלו, בשער ממוצע של 23.49 שקל - הגבוה ב-1.4% משער הנעילה. לאחר המכירה מוחזקים בחשבון הנוסטרו 0.68% מהמניות.

QLI , שאמורה להתאחד בקרוב עם קווינקו החברה האם שנסחרת בת"א, הודיעה כי קיבלה חוות דעת חיובית מעורכי דינה לגבי מתווה העסקה לרכישת 51% מלון גרנד קזינו באוגרד.

אטלס נכסים קיבלה אישור לאכלס את מגדלי הפלטינום בוורשה, המשתרעים על פני 24 אלף מ"ר וכוללים 383 דירות. עם קבלת האישור, תוכל החברה למסור את הדירות לקונים.

שיעור האבטלה ביפן ירד ל-5.5% באוגוסט

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביפן פרסמה הלילה כי הוצאות משקי-הבית באוגוסט. על-פי הציפיות, ירדו ההוצאות ב-0.1%, לאחר ירידה של 2% חודש קודם.

עדיין באותה שעה (1:30 אחר חצות שעוננו), פרסמה הלשכה כי שיעור האבטלה במשק היפני ירד ל-5.5% באוגוסט. ציפיות האנליסטים צפו עלייה ל-5.8% מ-5.7% ביולי.

הבנק המרכזי ביפן פרסם זמן קצר לאחר מכן כי היצע הכסף עלה ב-4.5%. בשנה שהסתיימה בספטמבר, לעומת ציפיות כי יעלה ב-6.2%, ולאחר שעלה ב-6.1% בשנה שהסתיימה באוגוסט.

פסיעה לפני פגישת הבנק המרכזי באוסטרליה על החלטת הריבית, אוניברסיטת מלבורן ניפקה הערכה כי האינפלציה בספטמבר נותר ללא שינוי מאוגוסט. במונחים שנתיים מדובר על עלייה של 1.3% ועל עלייה של 1.7%, בהתאמה.

טויוטה מוכרת פחות

מניית טויוטה איבדה גובה לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 13% בהיקף המכירות במהלך חודש ספטמבר לאחר סיומה של תוכנית "מזומן תמורת גרוטאה" (Cash for Clunkers). הונדה , ש-20% מסך כל מכירותיה מגיעות מהשוק האמריקני, נחלשה אף היא.