שר האוצר לשעבר של יפן נמצא מת בביתו

שיאיצ'י נקגאווה, שר האוצר היפני לשעבר שנאלץ להתפטר בפברואר לאחר שהופיע שיכור במסיבת עיתונאים בכנס של שרי מדינות 7G, נמצא הבוקר מת בביתו בטוקיו

שיאיצ'י נקגאווה, שר האוצר היפני לשעבר שנאלץ להתפטר בפברואר לאחר שהופיע שיכור במסיבת עיתונאים בכנס של שרי מדינות 7G, נמצא הבוקר מת בביתו בטוקיו, דיווחה התקשורת היפנית.

נקגאווה, בן 56, נמצא על-ידי אשתו על מיטתו כשהוא שוכב על בטנו ללא רוח חיים, והוכרז מת על-ידי צוות של אמבולנס, כך דיווחה התקשורת. משטרת יפן מסרה שאינה חושדת בהתאבדות. על גופו של נקגאווה לא הופיעו סימני תקיפה או פציעה.

נקגאווה, בעל בריתו הקרוב של ראש הממשלה לשעבר טארו אסו, נחשב בעצמו למועמד לראשות הממשלה, אך הוא איבד את מושבו בפרלמנט היפני בעקבות התבוסה שנחלה מפלגת השלטון לשעבר בבחירות לדיאט (הבית התחתון של הפרלמנט) באוגוסט.

"אני המום מכדי לדבר. הוא היה אישיות מפתח בבניית המפלגה הליברל-דמוקרטית מחדש", הגיב אסו על מותו של חברו.

הקריירה הפוליטית של נקגאווה ספגה מהלומה לאחר הופעתו המביכה במסיבת העיתונאים בכנס שרי האוצר של מדינות 7G באיטליה בתחילת השנה, שבה הוא התבלבל באמצע דבריו ונראה מנומנם ושתוי.

נקגאווה, שהיה ידוע כשתיין כבד, תלה את האחריות להופעתו בעייפת טיסה (ג'טלג) ומינון יתר של תרופה נגד הצטננות שהוא נטל, אך הודה ששתה יין בארוחת הצהריים שקדמה למסיבת העיתונאים.

הופעתו בכנס, ששודרה ברחבי העולם בטלוויזיה ובאינטרנט, היוותה מבוכה קשה ליפן והובילה להתפטרותו מכהונת שר האוצר.

הוא היה בנו של פוליטיקאי בכיר מהאי הצפוני הוקאידו, וכיהן בעבר בכמה משרות מפתח, בהן שר חקלאות ושר לעניינים בינלאומיים, לפני שמונה לתפקיד שר האוצר והשירותים הפיננסיים על-ידי ראש הממשלה אסו ב-2008.

מלבד הרגלי השתייה שלו, נקגאווה היה שנוי במחלוקת גם בשל עמדתו הניצית נגד סיןוהשקפותיו הימניות.