המותג BLU כבש את המקום השני בשוק משקאות האנרגיה

זאת על חשבון רד בול ■ המותג XL ממשיך להוביל את השוק ומחזיק כמחצית מהנתח הכספי בקטגוריה כולה

מותג משקה אנרגיה BLU כובש את המקום השני בקטגוריית משקאות האנרגיה, על חשבון המותג רד בול - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס". המותג XL ממשיך להוביל את השוק ומחזיק כמחצית מהנתח הכספי בקטגוריה כולה.

המותג BLU הושק בארץ רק לקראת סוף 2008, והנתח הכספי שהחזיק באותה שנה הגיע ל-0.6% בלבד. כבר ברבעון הראשון השנה עשה המותג עבודה מרשימה וכבש נתח כספי של 20.8% מהקטגוריה. מגמת הגידול נמשכה באופן עקבי מאז, כאשר ברבעון השני השנה הגיע המותג לנתח כספי של 29.6%, ואילו באוגוסט השנה צמח הנתח הכספי ל-29.7%.

הצמיחה של BLU באה בעיקר על חשבון המותגים רד בול ו-XL. בעוד שבשנת 2007 החזיק המותג רד בול ב-25.5% מהקטגוריה - בשנת 2008 ירד הנתח הכספי שלו ל-16.9% בלבד. במהלך 2009 רשם המותג רד בול ירידה מתמשכת בנתח הכספי שלו, שהגיע באוגוסט האחרון לשפל של 8.1%.

המותג XL סופג אף הוא פגיעה קשה. בעוד שבשנת 2008 החזיק המותג בנתח כספי של 6.8%, הנתח הכספי שלו הלך וירד באופן הדרגתי, וגם הוא רשם באוגוסט האחרון שפל עם נתח כספי של 1.9% בלבד מהקטגוריה.

חברת "בני פאוזי שמשום" החלה לאחרונה לשווק את המותג BLU גם מחוץ לישראל. החברה הקימה, בשותפות עם דורון פרנקשטיין, את חברת בלו אינטרנשיונל שתהיה אחראית לפעילות המותג בחו"ל.

הרעיון הוא לשווק את המשקה באמצעות חברות משקאות מקומיות בשווקים רבים בעולם, לרבות ארה"ב, סין, בולגריה, צ'כיה, גרמניה, פורטוגל, אנגליה, המדינות הבלטיות, אוסטרליה, קנדה, רומניה ועוד.

בחברה מעריכים כי היקף היצוא יעמוד בשנת 2010 על 2.5-3 מיליון אירו.

יצויין כי חברת "בני פאוזי שמשום" ייבאה בעבר את משקה האנרגיה XL.

2