דויטשה בנק: "שוק הדיור בדרך לריבאונד, הכלכלה מתאוששת"

כך אומר בראיון ל"בלומברג" הכלכלן הראשי של דויטשה בנק בניו יורק ■ איחוד נתוני המכירות של הבתים הקיימים והחדשים בחודש אוגוסט מצביע על עלייה של 15% מהשפל של ינואר השנה

אם לשפוט לפי דברי הכלכלן הראשי של דויטשה בנק בניו יורק, ג'וזף לה-וורגנה, יש מה להישאר אופטימיים גם אחרי הראלי החצי-שנתי המרשים שחוו השווקים מאז מארס השנה.

בראיון היום ל"בלומברג" אומר לה-וורגנה כי הכלכלה האמריקנית נמצאת בהליך הבראה וכי שוק הדיור מצוי "בדרך לריבאונד".

"המומנטום בכלכלה נע קדימה", מסביר לה-וורגנה. "שוק הדיור קרוב מאוד להתהפך. אנחנו רואים שיפור דרמטי במלאי הבתים. בסופו של דבר, אנחנו קרובים לתחתית שוק הדיור הרבה יותר ממה שרבים חושבים".

בצל דבריו של לה-וורגנה נזכיר כי כלכלנים רבים גורסים כי רק שיפור בשוקי התעסוקה והדיור יובילו להתאוששות בת-קיימא בכלכלה האמריקנית: שוק הדיור חייב להתאושש שכן הרבה מה"אשמה" במשבר נעוצה בבועת המחירים שנוצרה בשוק הדיור ובמשכנתאות הזולות שניתנו לרכישת נכסי נדל"ן. שוק התעסוקה חייב להציג התאוששות בטרם אפשר יהיה "לברך על המוגמר", שכן כ-70% מהתמ"ג האמריקני מבוסס על הצרכן האמריקני וצרכן מובטל הוא צרכן שלא צורך ולא מייצר פעילות כלכלית.

איחוד נתוני המכירות של הבתים הקיימים והחדשים בחודש אוגוסט מצביע על עלייה של 15% מהשפל של ינואר השנה ומכירות הבתים המעודדות קיצצו את מספר מלאי הבתים ל-3.88 מיליון, הרמה הנמוכה מאז מארס 2006.