יש עניין במכתשים אגן

אנחנו אוהבים מניות חבוטות במצב טכני מעניין

עליה לרגל החג? שאלנו בטור פתיחת שבוע המסחר בתל אביב ונכון ליום שלישי-סיום המסחר, אחרי פתיחה מקרטעת ביום ראשון, התשובה היא כן. מעבר למשמעות הסמלית, בעיקר לוותיקי הבורסה מהימים שלא היו קציני אשראי בחברות ההשקעות, של שימור מסורת עליות השערים בחגי העליה לרגל (ובפורים), נזכיר שמבחינת הניתוח הטכני תל אביב 25 נמצא תחת הגדרה של מגמת עליה לטווח הארוך.

האם זה הגיוני? מה זה אומר על הכלכלה? מה זה אומר על מחירי הדירות וכו' וכו'? שאלות כאלו נשאיר פתוחות לאחרים שיענו. מבחינת הניתוח הטכני תל אביב 25 יכול ואמור להגיע ל-1,130 וגם לשיאו ההיסטורי.

מחזורי המסחר אומנם נמוכים אבל יש לזכור שהמסחר מתקיים במסגרת זמן מקוצרת. לפיכך, זו לא מגמת עלייה אידאלית אבל בהחלט מגמת עלייה שיש להתחשב בה. רמת ה-1,000 היא בהחלט רמת תמיכה משמעותית עכשיו, על פי הגרף ולא בגלל המספר 1,000. מהלך מתחת ל-1,000 יעמיד בסימן שאלה את מגמת העלייה כאשר התמיכה הקריטית עדיין שוכנת ב-986. כל עוד תל אביב 25 מעל 1,000, יש לזרום עם הפוזיציה ביחד עם מגמת העלייה. תמיכה מעל 1,015 תיחשב סימן שורי במיוחד.

לא להתייאש מאורמת

אנחנו נשמעים כמו תקליט שחוק בעניין של אורמת שכן אנחנו מצפים זמן רב לפריצה שלה כלפי מעלה ולמהלך משמעותי בעקבות הפריצה והמניה משיבה לנו בדשדוש. אבל, לא כדאי להתיאש. כמשך הדשדוש, כך פוטנציאל הפריצה. מהלך מעל 3,250 יסמן התחלה של גל עולה שבתור התחלה, מהלך שלו עד 3,800 יחשב סביר. הגנה על פוזיציית רכש ניתן למקם מתחת ל-3,100.

גם ממכתשים אגן לא להתייאש

אחת המניות החבוטות בשוק היא מכתשים אגן . אנחנו אוהבים מניות חבוטות במצב טכני מעניין שכן הן זולות, מי שמחזיק בהן אחרי כל האכזבות עושה זאת לטווח הארוך ולא ימהר למכור ומי שרצה למכור כבר מכר (וחבט). מכתשים אגן באזור ה-1,650 היא הזדמנות רכש. הגנה מתחת ל-1600. היה ויתחיל מהלך עלייה הוא צפוי להיות משמעותי