דוד קליין: "הסיכוי להשפיע על שער החליפין הוא קלוש"

כך אמר נגיד בנק ישראל לשעבר בדיון מיוחד שהתקיים היום בנוגע לירידה בשער הדולר ■ אוריאל לין: "התחזקות השקל אינה קללה מוניטרית או פיננסית שנחתה לפתע על כלכלת ישראל"

דיון מיוחד בנוגע לירידה בשער הדולר התקיים היום (ד') בנשיאות איגוד לשכות המסחר, בראשות אוריאל לין. המשתתפים בדיון דנו בהשלכות היחלשות הדולר על כלל המגזר העסקי, ועל מדיניות שער החליפין של ישראל.

לין הדגיש בישיבה כי לא הכל גרוע כל כך בשקל החזק שצידו ההפוך הוא הדולר החלש. "התחזקות השקל אינה קללה מוניטרית או פיננסית שנחתה לפתע על כלכלת ישראל". אמר ליין. "להתחזקות השקל יש יתרונות לא מעטים. עם זאת חשוב מאד לשמור על היקף הייצוא הישראלי - מוצרים ושירותים, על מנת לשמור על ההישג ההיסטורי של שוויון במאזן המסחרי", הוא הוסיף.

בנוסף, הדגיש לין כי נושא עידוד התעסוקה הוא הנושא המרכזי. "הדגש צריך להיות בחיזוק התעסוקה, שבחלקו המכריע מושפע מרמת הצריכה המקומית", אמר לין.

ד"ר דוד קליין, נגיד בנק ישראל לשעבר וחבר נשיאות איגוד לשכות המסחר שהשתתף בדיון אמר כי הסיכוי להשפיע על שער החליפין הוא קלוש. "בעבר נעשו אינספור ניסיונות איך לטפל נכון בשער החליפין עד שהגענו להחלטה שהכי נכון הוא לבטל את הפיקוח על מטבע החוץ ולהשאיר את שער החליפין לכוחות השוק", אמר קליין.

בדיון השתתפו בין היתר, אריה זייף, ישראלה שטיר, אמנון דותן, אמנון דותן ואבי כץ. דוד ארצי, היו"ר היוצא של מכון הייצוא הוזמן לפתוח את הדיון.