ג'יאני ורסצ'ה, המותג החביב על מפורסמים כמו אלטון ג'ון וג'ניפר לופז, יוצא מ
יפן לאחר קרוב ל-30 שנה, במהלך שממחיש את עומק השפל בהוצאות הצריכה באחד השווקים המובילים בעולם בתחום מוצרי המותרות.
בית האופנה האיטלקי סגר את כל 4 החנויות שהיו בבעלותו הישירה ביפן, והוא צפוי לסגור את משרדיו בטוקיו בסוף החודש.
יציאת החברה מיפן משקפת את היחלשות מעמדה של יפן כצרכנית מוצרי מותרות כגון שעונים משובצי יהלומים ותיקי יד מעור תנין.
בחינה מחדש
בהתייחסו לסגירת החנויות אמר אחד מדוברי ורסצ'ה: "לאחר כניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש, ג'נג'קומו פרריס, נערכת בחינה מחדש של כל אסטרטגיית העסקים של ורסצ'ה. חנויות ורסצ'ה ביפן הפסיקו לייצג את תדמית המותג, והתחושה היתה שהחברה תפיק תועלת רבה יותר אם תסגור אותן ותתחיל מחדש בזיהוי פעיל ואגרסיבי של אתרים חדשים וערוצי הפצה מתאימים יותר".
הקיץ מונה פרריס מג'יל סנדר למנכ"ל ורסצ'ה, לאחר שקודמו בתפקיד, ג'נקרלו די ריזיו, עזב את החברה. השמועות אמרו כי התגלעו חילוקי דעות בינו לבין דונטלה ורסצ'ה, מנהלת הקריאייטיב של החברה.
ורסצ'ה אינה החברה היחידה שנפגעה מהירידה בהוצאות על מוצרי מותרות ביפן. במחצית הראשונה של השנה נרשמה צניחה של 20% במכירות לואי ויטון מואה הנסי, הבעלים של כמה מהמותגים הפופולריים ביותר ביפן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.