בסיס תקציב המדען הראשי יקוצץ ב-20 מיליון שקל

גורם בתמ"ת אמר ל"גלובס", כי מדובר בתרגיל שהאוצר בישל: "זה נודע לנו מפרסומים בתקשורת; זה עוד תרגיל לא נקי מבית היוצר של האוצר"

הקיצוץ הרוחבי בתקציבי משרדי הממשלה יחול גם על בסיס תקציב המדען הראשי שיקוצץ ב-2% - 20 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

בתחילת אוגוסט האוצר התכוון לקצץ את תקציב המדען הראשי של התמ"ת שעומד על 1.7 מיליארד שקל ב-5%. גורם בתעשייה אמר אז כי "זאת גניבה. אין דרך אחרת לתאר את זה. אם מנכ"ל של חברה בשוק הפרטי היה מתנהג ככה אף אחד לא היה עושה איתו עסקים". לאחר התנגדות עזה לאותו קיצוץ על-ידי שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, נקבע לבסוף מנגנון של קיזוז כספי שלמעשה מחק את הקיצוץ.

ברוש הצליח במאבק נגד הקיצוץ מכיוון שהוא היה אמור לחול אז על כספי עסקת החבילה, שמומנו למעשה מוויתורים כספיים שהמעסיקים והעובדים עשו. כעת האוצר בכל זאת מתכוון לנגוס בבסיס התקציב של המדען, כאמור, שהיקפו כמיליארד שקל, כשהוא נאחז בכך שבסיס התקציב אינו מעוגן בעסקת החבילה, אלא רק התוספות לבסיס התקציב מעוגנות בו.

גורם בתמ"ת אמר ל"גלובס", כי מדובר בתרגיל שהאוצר בישל. "זה נודע לנו מפרסומים בתקשורת", אמר הגורם, "זה עוד תרגיל לא נקי מבית היוצר של האוצר", הוסיף.

בינתיים, חברות רבות מתלוננות שהן לא מקבלות תקציבים לא במסלולי המדען ולא במסלולי הסיוע לעסקים קטנים, ובתמ"ת אומרים כי הם מחכים לתקציב שאמור להשתחרר לאחר החגים. באוצר רק חוזרים על כך שהכספים אכן אמורים לעבור לתמ"ת לאחר החגים. בתקווה שהביטוי "לאחר החגים" לא יתברר מבחינת החברות בתעשייה כבדיחה תפלה.