אחרי שעות של דיונים, מחלוקות בנציגות האג"ח של אפריקה

לפני כולם עיקר המחלוקת: עד כמה להיות מיליטנטיים מול הנהלת אפריקה ישראל ■ הנציגות מינתה את רו"ח מנחם מרדר כיועץ הכלכלי שלה ■ לפני כחודש הודיעה הנהלת החברה כי היא מבקשת הסדר חוב מול מחזיקי האג"ח

לאחר 5 שעות אינטנסיביות, הסתיימה הערב ישיבת נציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל . במהלך האסיפה התגלו חילוקי דעות בין המשקיעים המוסדיים השונים לגבי המתווה שתציג הנציגות להנהלת אפריקה ישראל. נציגות מחזיקי האג"ח אמורה להיפגש שוב בתחילת שבוע הבא, ולנסות ולגשר על הפערים שבין המוסדיים השונים, ואז להציג את המתווה להנהלת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב.

על פי הערכות, עיקר המחלוקת היא האם להציג קו לוחמני מול אפריקה ישראל, שידרוש הזרמה מאסיבית של כספים מצד לבייב בתמורה להישארותו כבעל שליטה. פסגות, מנורה-מבטחים, כלל, מגדל והראל. פסגות, שבולטת בגישה המיליטנטית שלה מול אפריקה ישראל, שלחה לאחרונה להנהלת החברה מכתב ובו ציינה כי היא עשויה לפנות לבית המשפט לפירוקה.

כמו כן, באסיפה הוחלט כי רו"ח מנחם מרדר יהיה היועץ הכלכלי שילווה את נציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל. מרדר יצטרף אל עורכי הדין ליפא מאיר ואמיר ברטוב שמלווים את הנציגות. מרדר (52) הוא שותף בחברת "ממטר ייעוץ עסקי" ומשמש בתפקיד נשיא החברה. בתפקידו הנוכחי הוא עוסק באספקת שירותי ייעוץ פיננסי ועסקי ללקוחות. מרדר משמש כחבר בדירקטוריונים של חברות רבות להן הוא מייעץ.

לאפריקה ישראל חוב של כ-7.4 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח. לפני כחודש הודיעה הנהלת החברה כי היא מבקשת הסדר חוב מול מחזיקי האג"ח. מאז הציגה החברה מתווה שכלל המרת חלק מהחוב למניות, פריסה של כמחצית מהחוב ותשלום במזומן של כחצי מיליארד שקל. מחזיקי האג"ח טענו כי ההצעה אינה מקובלת עליהם, ובימים אלה הם מנסים לגבש בעצמם הצעה חלופית.