חולדאי לצד האופנוענים: "אין להעלות את ביטוח החובה"

גלובס tv ראש עיריית תל-אביב במכתב למשרד האוצר: "הרכב הדו-גלגלי מהווה גורם המקל באופן משמעותי על הגודש התחבורתי בגוש דן... כיום נחסכים פקקי-תנועה רבים ומתפנים מקומות חניה"

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, נעמד לצד רוכבי האופנועים המביעים מחאה כנגד כוונת האוצר להעלות את תעריפי האופנועים.

במכתב ששלח ראש העיר היום (ה') לשר האוצר, יובל שטייניץ, לשר התחבורה, ישראל כץ ולידין ענתבי, הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר כותב חולדאי כי "הכוונה להעלות את תעריפי הביטוח לרכב דו גלגלי תנחית מכה אנושה על ענף תחבורה זה שיש לנו עניין לעודדו".

"לדבר השלכות קשות", כותב חולדאי. "הרכב הדו גלגלי מהווה גורם המקל באופן משמעותי על הגודש התחבורתי בגוש דן.... כיום נחסכים פקקי תנועה רבים ומתפנים מקומות חניה".

"מניסיון שנערך בפורום 15 הערים העצמאיות", כותב ראש העיר, "עולה כי פליטת גזי החממה הנגרמת מאופנוע נמוכה משמעותית ביחס למכונית".

"יש בנסיעה באופנוע תרומה חברתית", כותב חולדאי, "הוא מאפשר לסטודנטים צעירים ולכאלו שידם אינה משגת לקנות מכונית, ליהנות מחופש תנועה".

"ראוי היה כי ישראל תאמץ מדיניות המעודדת נסיעה ברכב דו גלגלי ולא תנקוט פעולות המדכאות את השימוש בו כמו הכוונה להעלות את ביטוח החובה", מסיים חולדאי את מכתבו.

כזכור, ענתבי פועל להעלאת תעריפי ביטוח החובה ברכבים דו גלגליים בכ-12% בממוצע. עם זאת, עבור רוכבים צעירים וחסרי ניסיון העלאת מחיר ביטוח החובה תהיה בשיעור גבוה יותר.

ביטוחי החובה של האופנועים נעשים על ידי "הפול" והם הפסדיים באופן קבוע. מכאן שתעריפי ביטוח החובה לאופנועים זוכים לסבסוד קבוע.

החלטה זו גררה מחאות רבות מצד ציבור רוכבי האופנועים בישראל. לפני כשבוע, אלפי אופנועים חסמו את כביש מס' 1 בין לטרון למחלף שורש. בנסיעה לאורך הכביש מעט אחרי השעה שמונה בבוקר, נתגלה פקק באורך של כ-15 ק"מ. לפי ההערכות, כ-1,800 אופנועים השתתפו בצעדי המחאה.