כמעט בלי ששמנו לב: מניית אמות כבר בשיא של כל הזמנים

מדד נדל"ן כחול-לבן עקף את מדד נדל"ן 15 התזזיתי במבחן התשואה מתחילת השנה

מדד נדל"ן כחול-לבן של "גלובס" - האופציה המקומית והסולידית יחסית להשקעה במניות נדל"ן - הוכיח את עצמו השבוע, כשעקף את מדד נדל"ן 15 התזזיתי במבחן התשואה מתחילת השנה.

העוקבים אחר מדד נדל"ן כחול-לבן בשנה האחרונה כבר יודעים שמניית אלרוב ישראל משמשת כעמוד האש לפני המחנה, בכל הנוגע להובלת התשואות מקרב מניות המדד. והנה, השבוע שברה המניה את השיא של עצמה והיא נסחרת ברמתה הגבוהה ביותר השנה - לאחר שטיפסה ב-646% מתחילת 2009, ועדיין המניה רחוקה ב-35% מהשיא. מי (ששוב, יש לציין) נסחרת ברמתה הגבוהה ביותר מאז ומעולם היא אמות, שטיפסה השבוע ב-14.4%. הבאה בתור להשלים את הפער היא גב ים.

אם בגב ים עסקינן, השבוע סבלה המניה מסנטימנט שלילי, ככל הנראה על חשבונה של החברה האם, נכסים ובנין, שהתחזקה ב-13.2% על רקע רכישת בניין מטה הבנק HSBC בניו-יורק תמורת 330 מיליון דולר. המשקיעים מתרשמים כנראה מקופת המזומנים של החברה, שהופכת אותה לאחת היחידות בענף המסוגלת לממן רכישה שכזו מאמצעיה העצמיים. גב ים, מוטת הפעילות המקומית, התממשה ב-3%.

נקנח באיירפורט סיטי, שהגיבה בחיוב להנפקת הזכויות של החברה הנכדה נצבא. זו גייסה 90.8 מיליון שקל וזכתה להיענות יפה מצד מוסדיים. במקביל, שמה של איירפורט סיטי הוזכר כמי שעשויה לרכוש את פרויקט מרינה דורסול בבלגרד מידי לגנא מקבוצת אזורים - כשגם הפעם הסיבה היא אמצעיה הנזילים הנכבדים.