רדיו צפון ורדיו ללא הפסקה: עמלות אדלר-חומסקי יקוצצו ל-15%

לעומת עמלות בשיעור 38% עד כה ■ אייל פאר, מנכ"ל רדיו ללא הפסקה, 99 FM ורדיו צפון הודיע על הקיצוץ לאחר ששמע על דרישה להעביר 30% מתקציבי הפרסום לרדיו האזורי בחברת המדיה של אדלר-חומסקי - לרדיו ירושלים, בבעלות אדלר-חומסקי

האם קבוצת אדלר חומסקי מתחילה לשלם את מחיר היותה שחקנית בשני מגרשים - המדיה והפרסום? ל"גלובס" נודע, כי אייל פאר, מנכ"ל תחנות הרדיו "רדיו ללא הפסקה", 99 FM ורדיו צפון, הודיע במכתב לשפ"א (שירותי פרסום אזוריים, החברה המשווקת את זמן האוויר לתחנות הרדיו האזוריות) כי העמלות של אדלר-חומסקי בתחנות שהוא מנהל ירדו מ-38% ל-15%.

מהלך הורדת העמלות נעשה כחלק מהקרב שמתנהל בין רדיו ירושלים, בו שותפה קבוצת אדלר-חומסקי, לבין תחנות הרדיו האזורי. לטענת מקורבים לצדדים המסוכסכים, המכתב נשלח לאחר שלתחנות הרדיו האזורי סופר על שיחה שנערכה בשפ"א בה לקח חלק אייל חומסקי, מבעלי המשרד, ובה ביקש כי 30% מסך התקציבים שמעבירה מדיה קום - חברת רכש המדיה של אדלר-חומסקי - יועברו לרדיו ירושלים. שלוש התחנות שמנהל פאר נחשבות לחוד החנית של הרדיו האזורי, ולכן נראה התגובה כוונה לאזור הרגיש בכל משרד פרסום - העמלות.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", על רקע המחלוקת של רדיו ירושלים עם שפ"א, הוחלט ברדיו ירושלים להפסיק למכור את זמן האוויר של התחנה דרך שפ"א ולהתחיל לשווק אותו באופן עצמאי.

שפ"א, בבעלות יאיר לוי, פועלת למעשה מאז הקמת הרדיו האזורי. בניגוד לשפ"מ שמתוקף זיכיון שניתן לה מהמדינה מוכרת את הפרסום בתחנות הרדיו של קול ישראל, שפ"א היא חברה מסחרית לכל דבר שמשווקת היום את זמן האוויר בכ-16 תחנות אזוריות בפריסה ארצית. החברה מציעה שני סוגי מוצרים: חבילות פרסום בפריסה ארצית וחבילות פרסום אזוריות.

רדיו ירושלים תחת הבעלות החדשה יצא לדרך לפני חודשים ספורים בלבד, לאחר לא מעט עיכובים משפטיים סביב זכייתה של קבוצת רדיו הבירה בזיכיון להפעיל את התחנה, בין היתר בגלל שאלת בעלויות צולבות.

בעל השליטה ברדיו הוא איש העסקים ג'קי בן-זקן, ושותפיו בקבוצה ושותפיו הנוספים בקבוצת הם ארומה ישראל, משרד הפרסום אדלר-חומסקי, בני נשה ויואב גרוס. את תפקיד המנכ"ל חולקים מוטי גמיש, האחראי על החלק העסקי ואורן שלום.

בעלי המניות של רדיו ללא הפסקה הם דודי ויסמן, באמצעות קו אופ הריבוע הכחול (33%), אלי עזור (32%), רשת קלאב הוטל (23%) ומנכ"ל בזק לשעבר אמנון דיק (12%).

עד למועד פרסום הידיעה לא נתקבלה תגובת משרד הפרסום אדלר-חומסקי.