לובי בהתהוות: גם סיעת קדימה תומכת במאבק האופנוענים

מחאת רוכבי הדו-גלגלי הגיעה הבוקר לכנסת, וזכתה לתמיכה מחלק נכבד מחברי הבית ■ חבר הכנסת שאמה: "בדרך כלל האופנועים מחליקים, אך במקרה הזה מקבלי ההחלטות הם אלה שהחליקו"

מחאת רוכבי הדו גלגלי כנגד העלאת מחירי הביטוח ממשיכה. הבוקר הגיעו מאות רוכבים באופן עצמאי לירושלים, במטרה למסור עלוני הסברה לחברי הכנסת. לאחר שנחסמו על ידי המשטרה בכניסה למתחם הכנסת, הוסכם כי הרוכבים ייכנסו למשכן רגלית ויחלקו לחברי הכנסת את עלוני ההסברה.

מספר חברי כנסת הודיעו על תמיכתם ברוכבים. "לא יתכן שתתקבל החלטה כזו ללא בדיקה פרלמנטרית. זו גזירה שציבור הרוכבים לא יכול לעמוד בה. אנחנו בדרכנו לשר האוצר וננסה לקדם הצעת חוק שתמנע הישנות הדברים", אמרו לרוכבים חברי הכנסת איתן כבל (עבודה) וכרמל שאמה (ליכוד). ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) אמר: "הגשתי בקשה לקיים דיון דחוף בכנסת כדי לכל הפחות לדחות את ההחלטה הלא מידתית. מאבקכם צודק".

ח"כ יואל חסון (קדימה) ציין כי "אני מוציא היום עצומה לכל חברי הכנסת ונכריח את שר האוצר להקפיא מיידית את המהלך החד צדדי של המפקח על הביטוח". בתוך כך הודיעה אחר הצהריים סיעת קדימה כי תתמוך כסיעה במאבקם של האופנוענים נגד הרפורמה.

זהו מפגן המחאה החמישי של רוכבי הדו-גלגלי בניסיון לבטל את כוונת משרד האוצר והמפקח על הביטוח, ידין ענתבי, להעלות את מחירי ביטוח החובה באופן משמעותי כבר ביום חמישי השבוע.

באיגרת לח"כים נכתב: "אני מצפה ממך, נבחר הציבור שלי, לעמוד לצדי במאבק זה ולעזור לי להמשיך להתנייד בצורה חופשית בכבישי הארץ, בדיוק כמו שאר אזרחי המדינה".

ביוזמתו של סגן יו"ר הכנסת ח"כ כרמל שאמה יתקיים דיון דחוף במליאת הכנסת ביום רביעי בנושא העלאת מחירי הביטוח על אופנועים. לדברי ח"כ שאמה: "בדרך כלל אנו רגילים שהאופנועים הם שמחליקים, אך במקרה הזה מקבלי ההחלטה הם אלה שהחליקו. החלטת נשיאות הכנסת לקיים דיון דחוף בעניין תעריפי הביטוח של האופנועים תגביר את הלחץ הציבורי ותעורר חשיבה מחדש לגבי ההחלטה הרעה והלא סבירה שנתקבלה באוצר".

ח"כ זאב בוים מקדימה צפוי להיפגש עם שר האוצר ולדון איתו בנושא, היום בשעה 17:00.