סקטור חברות האינטרנט הצטרף היום (ה') לעונת הדו"חות בארה"ב, כשענקית החיפוש באינטרנט גוגל דיווחה לאחר סיום המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי.
גוגל דיווחה על עלייה של 27% ברווח ל-1.64 מיליארד דולר, שהם 5.89 דולר למניה, לעומת הצפי לרווח של 5.42 דולר למניה. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-4.38 מיליארד דולר - עלייה של 1% בלבד, ובהשוואה לצפי להכנסות של 4.24 מיליארד דולר.
בגוגל גם צופים עתיד ורוד, מה שמספק תמונה אופטימית לתחום החיפוש והפרסום המקוון. "הרע שבמיתון מאחורינו, ואי לכך אנחנו אופטימיים לגבי העתיד", אמר אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, לאחר פרסום הדו"חות.
אנליסטים צפו כי הרבעון השלישי ימשיך להעיד על מגמת שיפור אצל גוגל וכי היא תפתיע לטובה את המשקיעים, הודות לדומיננטיות שלה בשוק הפרסום צמוד החיפוש, שבהשוואה לענפים אחרים בתחום הפרסום המקוון נפגע פחות, וכן הודות למאמציה של החברה לקצץ בעלויות - אסטרטגיה שהשפעותיה ניכרו ברבעון הקודם.
הדו"חות של גוגל שופכים מעט אור על מצבו של שוק הפרסום המקוון, המהווה אינדיקטור למצבה של הכלכלה העולמית, כאשר אנליסטים בתחום סבורים כי הרבעון השלישי ישקף את תחילת ההתאוששות. זאת, על בסיס ההערכה שברבעון הקודם הגיע שוק הפרסום המקוון לתחתית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.