גוגל עקפה את התחזיות: רשמה הכנסות של 4.38 מיליארד דולר ברבעון

רשמה עלייה של 27% ברווח ל-1.64 מיליארד דולר, אך עלייה מזערית של 1% בלבד בהכנסות ■ הצפי היה כי ענקית האינטרנט תרשום ברבעון השלישי רווח של 5.42 דולר למניה, שייגזר מהכנסות של 4.24 מיליארד דולר

סקטור חברות האינטרנט הצטרף היום (ה') לעונת הדו"חות בארה"ב, כשענקית החיפוש באינטרנט גוגל דיווחה לאחר סיום המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי.

גוגל דיווחה על עלייה של 27% ברווח ל-1.64 מיליארד דולר, שהם 5.89 דולר למניה, לעומת הצפי לרווח של 5.42 דולר למניה. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-4.38 מיליארד דולר - עלייה של 1% בלבד, ובהשוואה לצפי להכנסות של 4.24 מיליארד דולר.

בגוגל גם צופים עתיד ורוד, מה שמספק תמונה אופטימית לתחום החיפוש והפרסום המקוון. "הרע שבמיתון מאחורינו, ואי לכך אנחנו אופטימיים לגבי העתיד", אמר אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, לאחר פרסום הדו"חות.

אנליסטים צפו כי הרבעון השלישי ימשיך להעיד על מגמת שיפור אצל גוגל וכי היא תפתיע לטובה את המשקיעים, הודות לדומיננטיות שלה בשוק הפרסום צמוד החיפוש, שבהשוואה לענפים אחרים בתחום הפרסום המקוון נפגע פחות, וכן הודות למאמציה של החברה לקצץ בעלויות - אסטרטגיה שהשפעותיה ניכרו ברבעון הקודם.

הדו"חות של גוגל שופכים מעט אור על מצבו של שוק הפרסום המקוון, המהווה אינדיקטור למצבה של הכלכלה העולמית, כאשר אנליסטים בתחום סבורים כי הרבעון השלישי ישקף את תחילת ההתאוששות. זאת, על בסיס ההערכה שברבעון הקודם הגיע שוק הפרסום המקוון לתחתית.