שוק קרנות ההון סיכון נפל לשפל של 6 שנים ברבעון השלישי

דו"ח של דאו ג'ונס VentureSource: ההשקעות בחברות הון סיכון בארה"ב נפלו ב-38% ל-5.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת 8.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד

גיוס הכספים לקרנות הון סיכון עושה את דרכו לשנה החלשה ביותר מאז שנת 2003, לאחר שאוניברסטאות, קרנות פנסיה וקרנות פריווט אקוויטי מצמצמים את התוכניות למימון חברות סטארט-אפ.

על פי דו"ח של דאו ג'ונס VentureSource לא ניתן להבחין בסימנים מעודדים המאותתים על שיפור בתקופה הקרובה.

לאחר שיפור קל ברבעון השני, ההשקעות בחברות הון סיכון בארה"ב נפלו ב-38% ל-5.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת 8.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. מספר העסקאות ברבעון השלישי הגיע ל-616 לעומת 663 בתקופה המקבילה אשתקד.

"משום שהנזילות והמימון מושפעים ישירות מהמשבר הפיננסי של 2008, לחברות יש את היכולת להחליט להדק את החגורה ולצמצם את ההשקעות עד ההגעה לקרקע יציבה יותר", אמרה ג'סיקה קנינג, ראש חטיבת המחקר ב-VentureSource.

על פי הדו"ח, קצב הגיוס הנוכחי בקרנות הון הסיכון ימשיך גם ב-2010, לאור המשך מגמת הצמצום באוניברסטאות, קרנות הפנסיה וקרנות הפריווט אקוויטי.

חברות טכנולוגיית המידע (IT) הצליחו לגייס את הסכום הגבוה ביותר ברבעון השלישי - 1.9 מיליארד דולר, לעומת 1.7 מיליארד דולר שהוזרמו לחברות הבריאות.