אנטר הולדינגס מוכרת את טיב טעם - ותשלם למחזיקי האג"ח

(עדכון) - אנטר הולדינגס מוכרת את חלקה בטיב טעם לחברת הארגז של חגי שלום, אשר תעמיד הלוואת בעלים של 32 מיליון שקל לטיב טעם ■ הכסף ישמש כתשלום למחזיקי האג"ח בסוף נובמבר ■ מניית טיב טעם מזנקת 22%

חברת אנטר הולדינגס של עמית ברגר, שותפו של קובי טרייביטש בטיב טעם , תמכור את החזקתה ברשת המזון לחברת הארגז של חגי שלום - זאת על רקע המאבק בין מחזיקי האג"ח של אנטר הולדינגס, הנמצאת בהקפאת הליכים, לבין טרייביטש. בחודש שעבר יצאו מחזיקי האג"ח נגד התוכנית להנפקת הזכויות של טיב טעם, אשר צפויה לדלל אותן באופן משמעותי.

במקביל לרכישה, הארגז תעמיד לאנטר הולדינגס הלוואת בעלים של 32 מיליון שקל בריבית הגבוהה ב-1.5% מריבית הפריים. ההלוואה תינתן ל-36 חודשים ותשמש לתשלומי הקרן והריבית של אגרות החוב של החברה בסוף נובמבר.

יש לציין כי לא מדובר בהסכם רשמי בין החברות, שכן טיב טעם נמצאת בהקפאת תהליכים. אם העסקה לא תצא לפועל, שלום יעמיד לחברה הלוואה של 24 מיליון שקל לצורך תשלום למחזיקי האג"ח.

בכך, מחזיקי האג"ח נושמים לרווחה ויקבלו את כספם, ואילו השליטה בחברה תועבר לחברת הארגז, אשר תמנה מטעמה יו"ר דירקטוריון חדש. טרייביטש עצמו ימשיך לכהן כדירקטור בחברה.

אנטר מחזיקה ב-38% ממניות טיב טעם, וטרייביטש מחזיק בכ-40% ממניות חברת הקמעונאות. ההסכם בין הצדדים מקנה לשלום את האופציה לרכוש גם מניות טרייביטש בטיב טעם בשיעור של 6%, במחיר של 2.15 שקל למניה - 180% מעל מחיר הסגירה של המניה אתמול (א') בבורסה. האופציה תיכנס לתוקף בתחילת 2010 ותפקע בסוף 2012.

חגי שלום: נשים דגש על שירות הלקוחות

"המהלך משקף מבחינתו של קובי אחריות ציבורית - גם במחיר של איבוד יחסי של שליטה", אומרים מקורביו של טרייביטש ל"גלובס". "למרות הצעות רבות שהגיעו אליו מקבוצות חזקות במשק אשר היו מותירות אותו בעל שליטה, הוא חש זה כי לא נכון ולא אחראי לקבל אותן. היה לקובי חשוב מאוד לעמוד במחוייבויות כלפי מחזיקי האג"ח של טיב טעם בלי 'תספורות', דחיות או מניפולציות. לשלם הכול ובזמן".

חגי שלום מסר בתגובה כי חברת הארגז מביאה עימה "יציבות ועומק פיננסי שהוא קריטי לכל עסק בתקופה זו, והראיה הטובה ביותר לכך היא העובדה שבחרנו לממן את העסקה, בהיקף של 70 מיליון שקל, ממקורותיה העצמיים של הקבוצה. העיקרון המנחה שלנו הוא שימת דגש מיוחד על העצמת חוויית הלקוח בדגש על שירות ואיכות. אלה מרכיבים קריטיים מבחינתנו בכל העסקים שאנו מעורבים בהם".

טיב טעם סגרה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 491 מיליון שקל והפסד נקי של 2.2 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של 518 מיליון שקל והפסד של 5.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2008. המניה נסחרת מתחת להון העצמי שלה - במכפיל 0.9 על ההון.

בחודש שעבר אמר טרייביטש בראיון ל"גלובס": "אם באמת הייתי רוצה למכור את העסק, לא הייתי מוכר אותו? כשבא גאידמק ונתן 200 מיליון דולר - מכרתי, לא חשבתי פעמיים. כל אלה שבאים לקנות אותי ומדברים - הם בעצמם על המדף".