פיצוץ במו"מ: מחזיקי אג"ח ט' של אפריקה דוחים את ההצעה של ברנע

גלובס tv גלובס-לפני כולם עו"ד גיא גיסין: "אפריקה ישראל טועה בכך שהיא פועלת להסדר חוב" ■ גיזה: "החברה יכולה לעמוד בכל התחייבויותיה"

שבועיים בלבד לקראת מועד פדיון אג"ח ט' של אפריקה ישראל מחזיקי האג"ח דוחים את הסדר החוב של פרופסור אמיר ברנע. במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר (א') עו"ד גיא גיסין, המייצג את מחזיקי אג"ח ט'.

"הנציגות בחנה את המתווה להסדר חוב שברנע הציע והיא החליטה לדחות אותה", אמר גיסין. "חובת החברה לשלם את החובות לנושיה וחובת ההנהלה הדירקטוריון לשים שיקולים אלה לפני כל השיקולים. אני מזכיר שההצעה להסדר חוב נעשתה לבקשה של אפריקה ישראל". גיסין הוסיף: "אפריקה ישראל טועה בכך שהיא פועלת להסדר חוב. היא ביטלה את כל הפגישות שתוכננו איתנו".

אייל ידווב מגיזה-זינגר-אבן, אמר: "מהתרחיש שבדקנו עולה שהחברה יכולה לעמוד בכל התחייבויותיה. המידע עליו התבססנו בחלקו פורסם בבורסה ובחלקו חסוי והתקבל מנציגות מחזיקי האג"ח. אנו לא מניחים תרחיש של פירוק, אך גם לא של עסקים כרגיל. בדקנו מימוש נכסים, אך לא יכולת מחזור חוב. לחברה אין נגישות לשוק החוב מזה שנתים וזה המקור לבעיותיה".

לפני שבוע טען גיסין שלאפריקה ישראל יש יכולת לעמוד בכל התחייבויותיה בזמן עד תחילת 2013, ואפילו להישאר עם 1.4 מיליארד שקל. זאת בהסתמך על עבודה של חברת גיזה-זינגר-אבן שניתחה את המקורות והשימושים של החברה. נציגות אג"ח ט' דורשת מימוש נכסים הדרגתי על פני שלוש שנים.

סדרת אג"ח ט', שהיקפה כ-550 מיליון שקל (לרבות הצמדה), היא צמודת מדד ונושאת ריבית של 4.2%. האג"ח הונפקה בנובמבר 2005 והחל מפברואר 2006 היא משלמת קופון מדי רבעון. את הקרן אמורה אפריקה ישראל לפרוע בעוד פחות משלושה שבועות, ב-10 בנובמבר. על פי הדוח, בהערכה שמרנית עד תחילת 2013 החברה יכולה לעשות שימוש במקורות הכספיים הזמינים שבידיה.

לאפריקה ישראל יש בסך הכול 13 סדרות אג"ח בהיקף כולל של 7.4 מיליארד שקל. ברמת הסולו של החברה האם מרבית החוב היא למחזיקי האג"ח, ובנוסף קיים חוב של כ-600 מיליון שקל לבנקים. יתר בעלי האג"ח של החברה מנהלים עמה מו"מ על הסדר בימים אלו באמצעות עו"ד ליפא מאיר. פרופסור אמיר ברנע אמור לפרסם בתחילת שבוע הבא הסדר חוב משופר מטעם החברה.