IBI: "הגידו כן להצעת הסדר החוב של פרופסור אמיר ברנע"

גלובס tv האנליסט שי ליפמן: "ההון העצמי של אפריקה יסתכם בכ-5 מיליארד שקל אל מול חוב באג"ח של כ-3 מיליארד שקל וחוב בנקאי של כחצי מיליארד שקל עם אפסייד עתידי שיכול לבוא משיפור המצב ברוסיה, מזרח אירופה וארה"ב"

על רקע סירובם של מחזיקי אג"ח ט' הבוקר לקבל את הצעת ההסדר של פרופ' אמיר ברנע, בבית ההשקעות IBI דווקא ממליצים למחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל להיענות להצעת הסדר החוב שפירסם ברנע ביום חמישי.

"ההון העצמי של החברה בהנחה של יישום מלא של ההסדר יסתכם בכ-5 מיליארד שקל אל מול חוב באג"ח של כ-3 מיליארד שקל וחוב בנקאי של כחצי מיליארד שקל עם אפסייד עתידי שיכול לבוא משיפור המצב ברוסיה, מזרח אירופה וארה"ב, בעיקר ניו-יורק", מעריך האנליסט שי ליפמן.

בבית ההשקעות מציינים לחיוב את הנקודות הבאות בהסדר החוב: שווי פיצוי מלא בהנחה שהאג"ח החדש יסחר בפארי, תשלום במזומן של כ-20% מהיקף הפארי וקבלת מניות סחירות ושותפות באפסייד עתידי.

מבחינת אפריקה ישראל מציין ליפמן, כי "במידה והסיכון יתקבל תוסר עננה מעל עתיד החברה, הנהלת החברה יכולה לשוב ולעסוק בפעילות המסורתית של ניהול, פיתוח וחתירה לצמיחה ולא להתעסק כל היום במחזור חוב מול נושים, מעמד החברה מתחזק במו"מ עתידים למימוש נכסים שכבר ברור שלא מדובר במימוש מיידי".

לסיכום, מעריכים ב-IBI, כי ההצעה של ברנע מספקת פתרון הוגן לבעלי החוב, במידה וההצעה תתקבל תוסר העננה מעל למניות החברה הסחירות בקבוצה והן צפויות אף לתקן כלפי מעלה, מה שייטיב את מצבם של מחזיקי המניות ויהווה פיצוי נוסף למי שישמור את נאחזקות במניות המתקבלות כפיצוי.