פישר סיכם עם משרד האוצר: השכר בבנק ישראל יירד

אם בשנים עברו, רשימת שיאני השכר הייתה רוויה בבכירי בנק ישראל, השנה ניתן למצוא עובד של הבנק רק בעשירייה החמישית ■ ראש אגף משאבי האנוש, יוסי חביליו, הוא שיאן השכר בבנק עם 60,227 שקל ברוטו בחודש

אם בשנים עברו, רשימת שיאני השכר הייתה רוויה בבכירי בנק ישראל, השנה ניתן למצוא עובד של הבנק המרכזי רק בעשירייה החמישית של הדירוג. למעשה, שנת 2008 מהווה שנת מפנה עבור השכר בבנק ישראל, שכן זו השנה הראשונה בה הסכם השכר שנחתם בסוף דצמבר 2007 נכנס לתוקף. זו הסיבה גם שבעמודת "תוספות השכר" של בנק ישראל בדו"ח הממונה מופיע ברוב המקרים מספר שלילי, שכן הבכירים בבנק ויתרו על כסף ושכרם ירד.

ובכל זאת, יש עדיין משכורות יפות בבנק. שיאן השכר השנה הוא מוותיקי העובדים, ראש אגף משאבי אנוש ומנהלה, יוסי חביליו, שעובד בבנק יותר מ-40 שנה והשתכר ב-2008 ב-60,227 שקל.

במקום השני ניצב דוד רוטנברג, סגן המפקח על הבנקים, עם שכר חודשי ברוטו של כ-60 אלף שקל. במקום השלישי ניצב חבר הנהלת בנק ישראל לשעבר, עוזר בלפור, שהיה שיאן השכר בבנק בשנה שעברה ומקום שביעי בדירוג הכללי, והרוויח אשתקד 58,187 שקל לחודש. במקום הרביעי מדורג "איש המט''ח" של סטנלי פישר, בארי טאף, שהוא מנהל חטיבת השווקים בבנק, עם שכר חודשי של כ-57 אלף שקל.

בהמשך אפשר למצוא את מוטי פיין, מנהל מחלקת המטבע בבנק, שהשתכר ב-54,852 שקל. במקום ה-9 וה-11 נמצאות שתי הנשים הראשונות בדירוג: מבקרת הפנים של הבנק, שולמית משלי, עם שכר של קצת יותר מ-53 אלף שקל ומנהלת חטיבת טכנולוגיית המידע, אביבה שניצקי, שפרשה השנה והשתכרה ב-2008 בכ-51.5 אלף שקל.