סניגורי צחי הנגבי: לדחות בחודש את הגשת הסיכומים במשפטו

טוענים כי האיחור של הפרקליטות בהגשת סיכומיה והחריגה שלה ממכסת העמודים שנקבעה מביאים לכך שהם לא יוכלו לעמוד במסגרת הזמנים ■ כזכור, הנגבי מואשם ב-49 מינויים פוליטיים של חברי מרכז ליכוד וקרוביהם

סניגוריו של יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ צחי הנגבי, מבקשים מבית משפט השלום בירושלים דחייה של חודש בהגשת הסיכומים במשפטו.

לדבריהם, האיחור של הפרקליטות בהגשת סיכומיה והחריגה שלה ממכסת העמודים שנקבעה לה מביאים לכך שהם לא יוכלו לעמוד במסגרת הזמנים שנקבעה.

מדובר בתיק ענק בו התקיימו למעלה מ-120 ישיבות הוכחות, במסגרתן העידו למעלה מ-160 עדים, שעדויותיהם משתרעות על פני כ-13 אלף עמודי פרוטוקול. כן הוגשו למעלה מ-1,600 מוצגים, שחלקם מחזיקים עמודים רבים.

כזכור, הנגבי מואשם ב-49 מינויים פוליטיים של חברי מרכז ליכוד וקרוביהם, שביצע לכאורה כשר לאיכות הסביבה. מנכ"ל משרדו דאז, שמואל הרשקוביץ, מואשם כי סייע לו.

מדובר בתיק תקדימי משני היבטים: לראשונה הועמד לדין איש ציבור על ביצוע מינויים פוליטיים, ולראשונה נחקר חשד לשוחד בחירות במישור הארצי מצד שר מכהן, ולא במישור המוניציפלי (במסגרת רשות מקומית כלשהי).

במארס השנה קבעו השופטים אריה רומנוב ועודד שחם, בדעת רוב, כי הסיכומים ייערכו בכתב, וכי אם הצדדים לא יבקשו זאת במפורש או שבית המשפט לא יראה צורך בהשלמת טיעונים בעניין כזה או אחר - לא ייערכו סיכומים בעל-פה.

ראש ההרכב, סגן הנשיא יואל צור, סבר כי הסיכומים צריכים להיעשות בעל-פה בלבד - הן משום שלא ניתנה הסכמת הצדדים לסכם בכתב, והן משום שסיכומים בכתב יעכבו את הדיון.

לפיכך הם הורו לפרקליטות להגיש את סיכומיה עד ל-1 בספטמבר, להנגבי להגיש עד ל-17 בנובמבר ולהרשקוביץ עד ל-15 בדצמבר.

סניגוריו של הנגבי, עוה"ד ד"ר גרשון גונטובניק ועודד גזית ממשרד וינרוט, טוענים כי לא רק שהמדינה חרגה ממכסת העמודים שנקבעה והגישה רק ב-1 באוקטובר את סיכומיה - אלא היא טרם הגישה את השלמת הסיכומים, בהתאם לשאלות שהפנה אליה השופט צור.

גונטובניק וגזית טוענים כי למרות כל מאמציהם וכל השעות שהם מקדישים לתיק, הם לא יצליחו להגיש סיכומים המשקפים את עומק הסוגיות העובדתיות והמשפטיות הרלוונטיות במסגרת הזמן שנקבעה.

גם פרקליטו של הרשקוביץ, עו"ד עפר ברטל, מבקש דחייה, שכן לטענתו יידרשו לו 6-8 שבועות נוספים לאחר שהנגבי יגיש את סיכומיו.

בחודש ינואר 2010 אמורים הצדדים להמשיך להשמיע את סיכומיהם בעל-פה, כך שסביר כי הכרעת הדין לא תינתן לפני חודש אפריל 2010. (ת.פ. 4063/06).