ביקושים של כמיליארד ש' מהמוסדיים בהנפקת האג"ח של דלק

הקבוצה הבטיחה גיוס של 680 מיליון שקל מהגופים המוסדיים מתוך סך של 800 מיליון שקל אשר דורגו ע"י מידרוג "A1"/ יציב ■ ביום ב' הקרוב יתבצע השלב הציבורי בו מתכוונת הקבוצה לגייס את 120 מיליון השקל הנוספים

בתום השלב המוסדי בהנפקת האג"ח של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה ובניהולו של אסי ברטפלד, נרשמו ביקושים של כמיליארד שקל לשתי סדרות האג"ח שהונפקו. כ-680 מיליון שקל יוקצו לגופים המוסדיים מסך של 800 מיליון השקלים אותם הם מתכוונים לגייס ושזכו לדירוג ע"י מדרוג, כאשר את השלב הציבורי של ההנפקה תערוך החברה ביום ב' הקרוב.

נציין כי במקור התכוונה החברה לגייס כ-300 מיליון שקל, אך לאור הביקושים החזקים היא צפויה להגדיל את הגיוס עד לסך המקסימלי שדורג, כ-800 מיליון שקל. נזכיר כי הקבוצה כבר גייסה כ-650 מיליון שקל בחודשים האחרונים בשתי הנפקות אג"ח קודמות. מהלך זה של גיוס הון משוק ההון מאפשר לחברה להקטין את התחייבויותיה הבנקאיות.

קבוצת דלק ביצעה הרחבה של סדרה ט"ו שהונפקה לפני ארבעה חודשים, סידרה זו הינה שקלית וההחזר בה יבוצע בשלושה תשלומים שנתיים החל משנת 2015. לסדרה זו מח"מ של 5.5 שנים והיא נסחרת בתשואה לפדיון של 7.6%, הריבית שנקבעה בשלב המוסדי עומדת על 8%. 430 מיליון שקל נלקחו בסדרה זו ע"י המוסדיים המהווים הקצאה של 66% מסך הביקושים שהוזרמו.

בנוסף הנפיקה סדרה חדשה, סדרה י"ח, שתהיה צמודה למדד ותיפרע בשישה תשלומים שווים בין השנים 2016-2022. והמח"מ בה הינו 7.5 שנים כאשר בסדרה זו נקבעה הריבית על 6.2%. בסדרה החדשה יקבלו המוסדיים 250 מיליון שקל המהווים הקצאה של כ-82% מסך הביקושים שהוזרמו במכרז.

את הכסף שתגייס מייעדת דלק לפירעון חובות במהלך שנת 2010, ובין השאר הוא צפוי לשמש לפירעון חוב בנקאי של החברה. הדבר יאפשר לדלק לשחרר נכסים המשועבדים כיום לטובת הבנקים, בהם גם מניות של קבוצת דלק בחברות הבנות.

אגרות החוב המיועדות זכו לדירוג A1 באופק דירוג יציב על-ידי מידרוג, שכותבת בסקירתה כי היא "מצפה שהגמישות הפיננסית שתיווצר לחברה כתוצאה משחרור השעבודים תישמר בטווח הארוך, ועובדה זו היוותה שיקול עיקרי בדירוג האג"ח".

נכון לסוף הרבעון השלישי, היקף החוב הפיננסי של קבוצת דלק הוא כ-7.9 מיליארד שקל, מתוך סכום זה 5.6 מיליארד שקל הם באג"ח ו-2 מיליארד שקל הם חוב לבנקים. היתרה, בגובה 0.3 מיליארד שקל, הינה הלוואה שהתקבלה מחברה בת.