עוד 9 בנקים נסגרו הלילה בארה"ב - העלות: 2.5 מיליארד דולר

עלה מספר הבנקים שנסגרו השנה בארה"ב ל-115 ■ 9 הבנקים ניהלו נכסים בהיקף של 19.4 מיליארד דולר ופיקדונות בהיקף של 15.4 מיליארד דולר ■ כל תשעת הבנקים בבעלות קבוצת FBOP מאילינוי

הספירה נמשכת: תשעה בנקים נוספים נסגרו הלילה על ידי הרשויות בארה"ב. בכך עלה מספר הבנקים שנסגרו השנה בארה"ב ל-115, השנה הראשונה מאז 1992 שבה קרסו למעלה מ-100 בנקים במהלך שנה בודדת.

9 הבנקים ניהלו נכסים בהיקף מצרפי של 19.4 מיליארד דולר ופיקדונות בהיקף של 15.4 מיליארד דולר. ה-FDIC הודיע כי כל הפיקדונות יועברו ליו.אס בנק אוף מיניאפוליס.

כל תשעת הבנקים בבעלות קבוצת FBOP מאילינוי והם: Bank USA בפניקס; הבנק הלאומי של קליפורניה בלוס אנג'לס, הבנק הלאומי של סן דייגו בסן דייגו, הבנק הלאומי של פסיפיק בסן פרנסיסקו: הבנק הלאומי של פארק בשיקאו; Community Bank of Lemont בלימונט, הבנק של נורת'ון יוסטון ביוסטון; Madisonville State Bank במאדיסונויל ו- Citizens National Bank בטקסס.

העלות ל-FDIC לביטוח הנכסים והפיקדונות של הבנקים מוערכת בכ-2.5 מיליארד דולר.

כשלי הבנקים עלו לתאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי עד עתה כ-25 מיליארד דולר, וה-FDIC צופה כי ההפסד המצטבר מביטוח הפיקדונות בנקים שיקרסו יגיע ל-100 מיליארד דולר עד 2013.

יו"ר FDIC, שילה בייר, אמרה בתחילת החודש כי לקריסות יש אפקט דומינו ושתעשיית הבנקאות תמשיך לסבול, אפילו בזמן שהכלכלה מפגינה סימנים מעודדים של ריפוי.