רשות המסים עלולה לטרפד את העסקה של טיב טעם עם חגי שלום

עשויה לפנות לביהמ"ש בבקשה לשנות את סדר הנושים ולהעניק לה עדיפות בקבלת תמורת המכירה ■ עם זאת, מומחים בשוק מעריכים כי הסיכויים לקבלת בקשה שכזו, אם תוגש, קטנים במיוחד

יממה לפני כינוס אסיפת בעלי האג"ח מסדרה ב' של אנטר הולדינגס, בה הם צפויים לאשר את עסקת מכירת מניות טיב טעם שמשועבדות להם לחגי שלום, בעלי קבוצת הארגז, עשויה רשות המסים לתקוע טריז בגלגלי העסקה. ל"גלובס" נודע כי רשות המסים, הטוענת לחוב של 50 מיליון שקל מאנטר הולדינגס , עשויה לדרוש מבית המשפט להעביר לידיה את התגמול מעסקת המכירה של המניות לשלום.

שומת מס בגובה 50 מיליון שקל

בשבוע שעבר סוכמו פרטי ההסכם למכירת מניות טיב טעם שמשועבדות לבעלי האג"ח של אנטר לידיו של שלום, זאת לאחר שהמהלך קיבל את אישורו של קובי טרייביטש, מייסד ובעל השליטה ברשת המזון.

לאחר סיכום פרטי העסקה שתעביר את השליטה ברשת המזון לידי שלום, נקבעה ישיבה של בעלי האג"ח לאשר את מתווה המכירה, במסגרתו יקבלו 38 מיליון שקל בעבור המניות שברשותם, המהוות 38.1% מהון המניות של טיב טעם. בנוסף, הועברה בקשה לקיים דיון בבית המשפט לאישור העסקה לאחר שתתקבל על-ידי בעלי האג"ח, והוא צפוי בשבוע הבא.

החוב אותו דורשת טיב טעם מאנטר הולדינגס אינו בשורה חדשה. כבר כאשר נכנסה החברה להקפאת הליכים נודע כי לחברת הבת, אנטר השקעות, נקבעה שומת מס בגובה 50 מיליון שקל.

שומת המס נקבעה לחברה לפי מיטב שפיטה, וזאת מכיוון שהחברה לא הגישה את דו"חותיה הכספיים. החוב המדובר הוא משנת 2006 ועמד במקור בסך 7 מיליון שקל, אותו התבקשה לשלם עם השלמת רכישת מניות טיב טעם.

רשות המסים עשויה, לפיכך, לטעון בדיון שייערך בבית המשפט בשבוע הבא, לקדימות בסדר הנושים על פני בעלי האג"ח. עם זאת, מומחים בשוק מעריכים כי הסיכויים לקבלת בקשה שכזו, אם תוגש, קטנים במיוחד, שכן חקיקת המס וחקיקת חדלות הפירעון נותנות עדיפות לנושה עם שיעבוד ספציפי, כמו במקרה של בעלי האג"ח מסדרה ב' של אנטר, גם על פני רשויות המס.

נציין כי לאנטר הולדינגס נכס נוסף, 4.85% ממניות פריזמה, המשועבדות לבנק הפועלים. נכון להיום מתקיים משא-ומתן בין נאמן החברה לקרן מרקסטון למכירת המניות שברשות אנטר, כשסוגיית המחיר צפויה להיקבע בקרוב. מניות אלה משועבדות כאמור לבנק הפועלים, ופרט אליהן לא נותרו נכסים מהותיים בחברה.

המשמעות היא שנושים אחרים, כמו בעלי האג"ח מסדרה א' שלא זכו לביטחונות כלשהם בתמורה לחוב, לא יזכו לראות אפילו חלק מהשקעתם בחזרה.