תביעה: אינטל שילמה מיליארדים לדל, HP ו-IBM כדי שישתמשו בשבביה

זאת כדי להניא אותן מלהשתמש בשבבים של AMD ■ עפ"י התביעה, דל קיבלה את הסכום הגבוה ביותר - 6 מיליארד דולר במשך 4 שנים ■ באחד הרבעונים הגיעו התשלומים מאינטל ל-116% מהרווח הנקי שעליו דיווחה דל

יצרנית המחשבים דל ויצרניות מחשבים מובילות אחרות קיבלו לכאורה מיליארדי דולרים בתשלומים לאורך תקופה של 4 שנים, ששולמו להן כדי שישתמשו בשבבים של אינטל . כך דיווח אתר מרקטווץ', על-פיי תביעה שהוגשה אתמול (ד').

דל, יצרנית המחשבים השלישית בגודלה בעולם, מתוארת בתביעה כמי שקיבלה את הסכום הגבוה ביותר - כ-6 מיליארד דולר, מפברואר 2002 ועד ינואר 2007. ברבעון פיסקלי אחד, טוענת התביעה, הגיעו התשלומים מאינטל ל-116% מהרווח הנקי המדווח של דל. יצרניות מחשבים נוספות שעל-פי התביעה קיבלו תשלומים מאינטל הן HP ו-IBM .

הטענה נגד דל היא חלק מתביעה בת 83 עמודים שהוגשה על-ידי התובע הכללי של מדינת ניו-יורק, אנדרו קואומו. התביעה טוענת כי אינטל שילמה לכאורה ליצרניות המחשבים כדי להניא אותן מלהשתמש בשבבים שיוצרו על-ידי מתחרתה AMD.

דל ו-HP סירבו להגיב על התביעה. אינטל השיבה כי בכוונתה להגן על עצמה.

AMD, שהתביעה מרמזת למעשה על פגיעה ישירה בעסקיה, מסרה: "פרטי התביעה מצביעים במפורש על נזק שהסבה אינטל לצרכנים האמריקניים וליצרניות המחשבים".

מ-IBM נמסר כי החברה משתפת פעולה עם השלטונות בחקירה, וכי היא מאמינה שניהלה את עסקיה כראוי.