מיטב: "75% מקרנות הנאמנות המנייתיות היכו בשנה האחרונה את המדד"

בכל 6 הקבוצות של קרנות הנאמנות הייתה התשואה הממוצעת גבוהה משמעותית מהבנצ'מרק ■ למרות זאת, שיעור קרנות הנאמנות המנייתיות מסך נכסי הקרנות עומד על 5.3% בלבד

"קרנות הנאמנות המנייתיות ממשיכות להכות את המדדים, הן מתחילת השנה והן ב-12 החודשים האחרונים הכוללים את תקופת הירידות החריפות", מציינים בבית ההשקעות מיטב. "ב-12 החודשים האחרונים הייתה התשואה הממוצעת בכל קבוצות קרנות הנאמנות המנייתיות גבוהה באורח משמעותי מזו של מדד הבנצ'מרק, ומתוך 106 קרנות, כ-80 המהווים 75%, היכו את המדד".

שוק המניות בישראל הראה מתחילת השנה תשואות מרשימות, והמדדים עלו בשיעורים חדים ביותר. מדד ת"א עלה ב-56.1%, מדד ת"א 25 זינק ב-132.5%, מדד 100 עלה ב-69.7% ומדד הנדל"ן הרקיע ב-111.8%.

"מקובל לחשוב שקרנות נאמנות משיגות תשואות נמוכות מתשואת המדדים כאשר אלו נוסקים למעלה. זאת הואיל ומנהלי הקרנות שומרים על אחוז מסוים מנכסי הקרנות במזומן למקרה של פדיונות ובגלל דמי הניהול, שבגלל מבנה שוק ההון וקוטנו הם גבוהים יחסית" מציינים במיטב. עם זאת, "מסתבר שרוב ניכר של קרנות הנאמנות המנייתיות השיגו, למרות המגבלות, תשואה גבוהה ממדדי היחס".

עוד מוסיפים במיטב, כי ההישג של קרנות הנאמנות המנייתיות בולט בהשוואה מול תעודות הסל המנייתיות. זאת משום שתשואות קרן הנאמנות למשקיע, הן נטו, בעוד משקיע הרוכש תעודות סל משלם לבנק עמלת קנייה ועמלת מכירה הנגרעות מהתשואה שסיפקה התעודה.
אבל על פי נתוני הרשות לניירות ערך, נראה כי המשקיעים הישראלים עדיין לא ממהרים להחזיק בקרנות הנאמנות המנייתיות. שווי נכסי הקרנות עומד על 6.5 מיליארד שקל, המהווים 5.3% בלבד משיעור נכסי הקרנות. כאשר נכון לחודש ספטמר, לשם ההשוואה, הוחזקו כ-21.4 מיליארד שקלים בתעודות סל מנייתיות.


מיטב