עוד מניות בזק יגיעו לשוק בשבוע הבא: אופציות העובדים

האופציות שניתנו לעובדים שוות לכ-1.55% ממניות בזק, ונמצאות עמוק "בתוך הכסף"

לאחר עלייה של 51% מתחילת השנה צפויה מניית בזק לעמוד - בפעם השישית בחודשים האחרונים - בפני הפצת מניות גדולה בתחילת השבוע הבא. לאחר סדרת הפצת מניות באוגוסט-ספטמבר מטעם בעלי השליטה בחברה, קבוצת איפקס-סבן-ארקין, והפצת מניותיו של גד זאבי, בניהולו של כונס הנכסים אלקס הרטמן, צפוי בתחילת השבוע הבא להיווצר לחץ על המניה בעקבות מימושן של אופציות למניות החברה שבידי העובדים.

כמות האופציות שצפויה להגיע למימוש החל מה-14 בנובמבר היא כ-40 מיליון אופציות של חברת התקשורת, ובסך הכול כ-1.55% מהון המניות שלה. האופציות, שמימושן יתאפשר לתקופה של שלושה שבועות, ניתנו לעובדים במסגרת הסכם הפרטת החברה בשנת 2005, והן מהוות את בלוק האופציות השלישי והאחרון במסגרת זו.

בשוק מעריכים כי כלל האופציות שניתנו לעובדים ימומשו, וזאת בזכות מחיר המימוש הנמוך שהוערך על ידם בפחות מ-2 שקל למניה. זאת כתוצאה ממנגנון התאמת מחיר המימוש הראשוני (4.037 שקל) למדד המחירים לצרכן, לחלוקת דיבידנדים ולהנפקת מניות הטבה. האופציות שבידי העובדים נמצאות לפיכך עמוק "בתוך הכסף", כשמניית החברה נסחרת כיום בשער של 8.51 שקל. חלון המימוש הקצר עשוי להציף את השוק במניות החדשות.

צפויים ביקושים

גורמים בשוק מעריכים עוד, כי החדשות החיוביות מכיוונה של החברה בחודשים האחרונים - בהן הדו"חות החיוביים שפרסמה בשבוע שעבר, והעסקה להעברת גרעין השליטה לידיו של שאול אלוביץ'- יתמכו בביקושים למניית החברה ובמחירה בשוק, למרות כמות המניות הגדולה שתוזרם אליו. גם ההשוואה להפצות הקודמות, בהן שוחררו לשוק כמויות מניות גדולות בהרבה, תומכת בהערכה זו.

נציין כי האופציות שימומשו לא ידללו את בעלי המניות הנוכחיים, שכן מדובר במניות מימוש שהוענקו לעובדים על ידי המדינה במסגרת הסכם ההפרטה כאמור.