הפיצוי לטרייביטש על הכנסת שותף לטיב טעם: 15 מיליון שקל

קובי טרייביטש יקבל את הסכום בעוד 3 שנים, לאחר שטיב טעם תיפרע הלוואת בעלים שיעמיד לה חגי שלום

דירקטוריון רשת המזון טיב טעם אישר אתמול (ד') קבלת הלוואה של 32 מיליון שקל מחברת הארגז של חגי שלום.

ההלוואה, לתקופה של 3 שנים ובריבית של פריים פלוס 1.5%, תוענק לטיב טעם במסגרת ההסכם שהושג בחודש שעבר בין קובי טרייביטש, מייסד ובעל השליטה ברשת, לבין שלום (שבעקבות יישום ההסכם יהפוך לבעל המניות הגדול בטיב טעם).

ההלוואה תשמש את טיב טעם לפירעון איגרות החוב שלה מסדרה א' בסוף החודש הקרוב.

צידוק כלכלי להוצאת הכסף

על-פי תנאי ההסכם בין טרייביטש לשלום, זכאי טרייביטש, בתנאים מסוימים, "לבקש כי סך של 15 מיליון שקל מהלוואת הבעלים יומחה עליו בעתיד", לשון ההסכם.

שלום עצמו אישר היום (ה') ל"גלובס" כי סכום זה הוא למעשה תשלום לטרייביטש כפרמיה עבור הסכמתו להעביר את השליטה בטיב טעם לידיו.

לדברי שלום, לאור מצבה הנוכחי של הרשת והצורך שלה במזומנים, הסכום שישולם בעתיד לטרייביטש יומחה רק לאחר פירעונה המלא של הלוואת הבעלים, בתום 3 שנים: "אני לא רוצה שנוציא כסף מהחברה ללא הצדקה כלכלית".

עוד אמר היום שלום ל"גלובס" כי המועד שבו טרייביטש יוכל למשוך את הכספים תלוי גם בתנאים שהציבו הבנקים ובביצועי החברה. "מגיע לי ומגיע לקובי. הוא יחכה. 15 מיליון השקלים יוחזרו לו כאשר החברה תוכל לעשות זאת. זה ייקח זמן", הוסיף שלום.

בנימוקי הדירקטוריון לקבלת ההלוואה מידי הארגז מציינים חברי הדירקטוריון כי טיב טעם פנתה למקורות נוספים במטרה לגייס את הכספים שישמשו לפירעון ההלוואה, והיא אף קיבלה הצעת מימון מאחת מקרנות המנוף, אך זו זכתה בעדיפות נמוכה מול ההלוואה של שלום, משום שהיא נשאה ריביות גבוהות משמעותית, וכן בגלל שהחברה נדרשה להעמיד לרשות קרן המנוף אופציות למניות החברה.

בשבוע הבא צפוי בית המשפט לדון בפרטי עסקת רכישת מניות טיב טעם המשועבדות לבעלי האג"ח של אנטר הולדינגס על-ידי הארגז של שלום, ועל-פי ההערכות הוא יאשר אותה.

במסגרת העסקה ירכוש שלום את מניות טיב טעם המשועבדות (38.12%) תמורת 38 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל לטיב טעם, ויקבל לידיו את השליטה בחברה.

טרייביטש אמנם מחזיק כיום ב-40.81% ממניות הרשת, אך לשלום, שישמש כיו"ר הדירקטוריון של הרשת, אופציה להגדיל את חלקו ב-6% על חשבון טרייביטש ובעל מניות נוסף, יצחק ליפקה, ובכך להפוך לבעל המניות הגדול בחברה.