יש פשרה: אינטל תשלם 1.25 מיליארד דולר ל-AMD

בכך מסתיימת המלחמה שנמשכה כ-5 שנים בתעשיית המיחשוב בעניין זכויות פטנט ותחרות בלתי הוגנת בין יצרניות הסמיקונדקטורים המובילות בעולם ■ אינטל שולטת בכ-80% משוק המעבדים בעולם

יש פשרה: אינטל תשלם ל- 1.25 מיליארד דולר ל-AMD שמזנקת 23%. בכך מסתיימת המלחמה המשפטית הגדולה ביותר בתעשיית המיחשוב בעניין זכויות פטנט ותחרות בלתי הוגנת בין יצרניות השבבים המובילות בעולם.

כחלק מהעסקה הסכימה אינטל לציית לקווי מדיניות עסקית חדשה אשר פרטיה לא פורסמו. שתי החברות גם ישלבו רשיונות כך שיתנו שירותים צולבים האחת לפטנט של השניה למשך 5 שנים.

בהצהרה משותפת שפרסמו החברות נאמר: "למרות שהיחסים בין שתי החברות היו קשים בעבר, הסכם זה מסיים את המחלוקת המשפטית ומאפשר לחברות להתמקד במאמצים לפיתוח ושיפור מוצרינו".

AMD הגישה כבר בשנת 2005 תביעה בבית המשפט בדלאוור, לפיה אינטל ניצלה את כוחה בתחומי השיווק, התשלומים על מנת ללחוץ על עשרות יצרניות של PC וסרברים להשתמש במעבדיה ולא במעבדים שיוצרו על-ידי AMD תוך שהיא מאיימת עליהן בטקטיקות לא ראויות כגון הפליה וסיבסוד.

נזכיר כי בחודש מאי היכה האיחוד האירופי באינטל כאשר חייב אותה בקנס שיא של 1.45 מיליארד דולר על רקע הפרט חוקי האנטיטרסט (חוקי התחרות ההוגנת) עליהן עברה החברה. לפני שבוע הגיש התובע הכללי של ניו יורק, אנדרו קומו תביעה רחבת היקף באותו עניין כנגד אינטל. כאשר גם רשות הסחר הפדרלית הודיעה כי היא שוקלת לפתוח בהליכים פורמליים כנגד החברה.

אינטל שולטת בכ-80% משוק המעבדים (מיקרו פרוססורים), השבבים המרכזיים המצוים במחשבי PC ושרתים.