חברת מנפאואר תפצה עובדת שפוטרה במהלך טיפולי פוריות

במסגרת הסכם פשרה נקבע כי העובדת תקבל פיצוי של 160 אלף שקל ■ בשבוע שעבר חייב בית הדין את מנפאואר לפצות עובדת ב-65 אלף שקל, לאחר שפוטרה בתום חופשת הלידה בניגוד לחוק

בפעם השנייה בתוך שבוע מחויבת חברת כוח-האדם מנפאואר לשלם פיצוי לעובדת שפוטרה בניגוד לחוק עבודת נשים. במסגרת הסכם פשרה נקבע כי העובדת, שפוטרה בשעה שעברה טיפולי פוריות, תקבל פיצוי של 160 אלף שקל, ופרקליטה, עו"ד שלמה בכור, יקבל שכר-טרחה בסך 45 אלף שקל נוספים.

ש' מ' עבדה 22 שנים בקבוצת מנפאואר, בין היתר כמנהלת תפעול ארצית. בתפקידה האחרון שימשה כסמנכ"ל תפעול ובקרה בחברה-הבת "קריירה". היא תבעה ממנפאואר ומהמנכ"לית דליה נרקיס כ-1.3 מיליון שקל, בטענה כי במסגרת פגישה עם מנכ"ל "קריירה", ניר נובק, במקום לדון בהעלאת שכרה הודיע לה נובק באופן פתאומי על "פיטוריה" - ללא שימוע ובניגוד להבטחות קודמות.

באותה תקופה עברה התובעת טיפולי פוריות קשים, עליהם הודיעה לחברה. לטענתה, לאחר תקופה בה נאמר לה לשבת בבית, היא נפגשה עם נרקיס לדון בהשבתה לעבודה, ואז הודיעה לה כי הצליחה להיכנס להריון. נרקיס מיהרה לסיים את הפגישה, וכעבור מספר ימים הודיע לה סמנכ"ל הכספים על פיטוריה. כשהבהירה לו כי הפיטורים אסורים שכן היא בהריון, הוא אמר לב: "זה לא מעניין אותי".

"שאלה מורכבת"

ש' תבעה זכויות סוציאליות שונות ובהן פיצויי פיטורים, פיצוי על פיטורים שלא כדין, פיצוי מכוח חוק עבודת נשים וחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה ועוד.

בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב הודיעו עו"ד בכור ופרקליטה של מנפאואר, עו"ד טומי מנור, כי הושג הסכם פשרה, לפיו נרקיס תימחק מהתביעה, ואילו מנפאואר תשלם פיצוי בסך 160 אלף שקל עבור עוגמת-נפש לפי חוק עבודת נשים, מבלי להודות בכל חבות וטענה וכדי לחסל כל תביעה מצד ש'. השופטת רוית צדיק נתנה תוקף של פסק דין לפשרה.

ממנפאואר נמסר בתגובה: "מדובר במנהלת שלא נמצא לה תפקיד מתאים לטענתה, במסגרת שינוי ארגוני שבוצע בחברה. מאחר שעברה טיפולי פוריות, סוכם על העסקתה בעוד 10 חודשים בהם תקבל שכר ותנאים מלאים מבלי שתעבוד בפועל. ש' נכנסה להריון בתקופה זו, התכחשה להסכם וטענה כי לא ניתן לפטרה. השאלה האם עובדת איתה קיים הסכם בדבר סיום מועד העסקתה, שבמהלך התקופה נכנסת להיריון, מוגנת מפני מימוש ההסכם וסיום העסקתה, הינה שאלה משפטית מורכבת. עם זאת, מאחר שדובר בעובדת ותיקה הסכימה מנפאואר, לפנים משורת הדין, להתפשר עימה ולשלם לה סכום נוסף".

בשבוע שעבר חייב בית הדין את מנפאואר לפצות עובדת ב-65 אלף שקל, לאחר שפוטרה בתום חופשת הלידה (בניגוד לחוק), משום שתפקידה אויש ולא נמצא לה תפקיד אחר. (עב' 8247/07).