אירופה ננעלה בעליות: מדד הדאקס הוסיף 2.1% בגרמניה

מדד המחירים לצרכן בגוש האירו ירד ב-0.1% באוקטובר - בהתאם לתחזיות ■ התמ"ג של יפן צמח בקצב שנתי של 4.8% ברבעון השלישי - הרבה מעל תחזיות האנליסטים לקצב צמיחה שנתי של 2.2%

שוקי אירופה ננעלו בעליות של יותר מ-2%, בהמשך לנעילה החיובית של אסיה, לעליות השערים בוול סטריט ועל רקע פרסום נתוני האינפלציה בגוש האירו ועליית מחיר הזהב לשיא של 1,142 דולר לאונקיה.

המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות שערים על רקע פרסום נתוני התמ"ג ביפן, נסיגתו של הדולר זה השבוע השלישי ברציפות, ולאחר שמנהיגי איזור אסיה פסיפיק הבטיחו להותיר את חבילות התמריצים הנוכחיות על כנן.

מדד MSCI אסיה פסיפיק עלה ב-0.5% לרמה הגבוהה ביותר מזה שלושה שבועות כאשר הפורום לשת"פ כלכלי באסיה פסיפיק הודיע כי ימשיך להוציא כספים עד שישיג צמיחה בת קיימא.

נפילת הדולר וההחלטות של הבנק המרכזי של ארה"ב לא להעלות את הריביות גרמו לספקולציות "אדירות" בשוק המט"ח והשפיעו באופן משמעותי על מחירי הנכסים הפיננסים ברחבי העולם. כך אמר ליו מינגקאנג, יו"ר הועדה לרגולציה של המערכת הבנקאית בסין.

"הפיחות הנמשך של הדולר, והרמיזות מצידה של ארה"ב כי כדי לחזור לצמיחה ולשמור על אמון הציבור, היא לא תעלה את שיעור הריבית במהלך 12 עד 18 החודשים הקרובים, הובילו למהלכי ארביטראז' מסיביים על הדולר", אמר הבכיר הסיני במהלך הפורום הבינלאומי למימון שנערך בבייג'ין.

טוקיו ננעלה בעלייה של 0.21% על רקע פרסום נתוני התמ"ג של הרבעון השלישי שהצביעו על קצב הצמיחה המהיר ביותר מזה שנתיים, הודות לעלייה בביקושים הפנימיים שעשויים להסיר את החששות מפני מיתון חוזר בשנה הבאה.

הכלכלה היפנית צומחת בקצב המהיר ביותר מזה שנתיים

התמ"ג ביפן, הכלכלה השנייה בגולדה בעולם, צמח בקצב שנתי של 4.8% ברבעון השלישי - הרבה מעל תחזיות האנליסטים לקצב צמיחה שנתי של 2.2%. במונחים רבעוניים, התמ"ג גדל ב-1.2% כאשר אנליסטים בסקר של דאו-ג'ונס חזו התרחבות של 0.6%.

ההשקעות הזרות בסין טיפסו זה החודש השלישי ברציפות באוקטובר, לעומת החודש המקביל אשתקד, לאחר שחברות זרות החליטו לנצל את התאוששותה המהירה של סין מהמשבר העולמי. ההשקעות הזרות עלו ב-5.7% ל-7.1 מיליארד דולר.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בגוש האירו ירד ב-0.1% באוקטובר - בהתאם לתחזיות האנליסטים בסקר של רויטרס. במונחים חודשיים שיעור האינפלציה של מדינות גוש האירו עלה ב-0.2% - פחות מהתחזיות לעלייה של 0.3%.

EADS, הבעלים של איירבוס, ספגה הפסד של 87 מיליון אירו

EADS החברה האם של יצרנית המטוסים איירבוס, עברה להפסד ברבעון השלישי, בפעם הראשונה מזה שנתיים לאור ירידת ערכו של הדולר והוצאות גבוהות על מחקר ופיתוח. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) של החברה ירד ב-77% ל-201 מיליון אירו (301 מיליון דולר) מ-860 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. החברה דיווחה על הפסד נקי של 87 מיליון אירו ברבעון השלישי, בפעם הראשונה מזה שנתיים. ברבעון המקביל אשתקד החברה דיווחה על רווח של 679 מיליון אירו.

מניות הכרייה ריו טינטו ו-BHP ביליטון ריכזו עניין לאחר שמחיר הזהב חצה את רף 1,130 הדולר לאונקיה בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בנק מיצובישי UFJ מתכננן לגייס כ-1 טריליון ין (11 מיליארד דולר) עד סוף השנה באמצעות הנפקה לציבור של 2.5 מיליארד מניות. מחירי המניות שיוצעו לציבור עדיין לא נקבעו אך היקף הגיוס עשוי להגיע ל-1.27 טריליון ין בהתבסס על מחיר הנעילה של המניה ביום שישי שעמד על 508 ין למניה.

לאס וגאס סאנדס , שבשליטת המיליארד שלדון אדלסון, מתכננת לחזור ולבנות את אתר ההימורים במקאו כבר בינואר, לאחר שהפסיקה את הבנייה בשנה שעבר לאור משבר האשראי העולמי. סאנדס צפויה להיסחר בבורסת הונג קונג החל מה-30 בנובמבר, כאשר מחיר המניה צפוי להתפרסם ב-21 בנובמבר.

קנון , היצרנית הגדולה ביותר בעולם של ציוד משרדי, מתכננת לרכוש את Oce תמורת 730 מיליון אירו (1.1 מיליארד דולר) במזומן במטרה להרחיב את פעילות החברה בתחום המדפסות. קנון תשלם 8.6 אירו בעבור כל מניה של Oce - פרמיה של 70% על מחיר הנעילה של המניה ביום שישי באמסטרדם.

אורידיון ואטלס נכסים מדווחות

אורידיון דיווחה על זינוק של 245% ברווחי הרבעון השלישי ל-1.76 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה ירידה של 8.3% בהכנסות ל-11.02 מיליון דולר הרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2009 הסתכם ב- 1.79 מיליון דולר (שיעור הרווח התפעולי 16.3%) בהשוואה ל- 1.72 מיליון דולר (שיעור רווח תפעולי 14.4%) ברבעון השלישי ב- 2008. הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2009 הסתכם ב-1.76 מיליון דולר לעומת 0.51 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אטלס נכסים מדווחת על הפסד של 226 אלף ליש"ט ברבעון השלישי לעומת הפסד של 5.768 מיליון ליש"ט ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה הסתכמו ב-8.906 מיליון ליש"ט.