הקאמבק של ההיי-טק

אם גדולים קונים מניות טכנולוגיה ופיטר לינץ' משלבן באסטרטגייה, אולי כדאי להשקיע שם

די להתבונן מרחוק על מגזר הטכנולוגיה כדי לראות שיש בו חיים, לכל הפחות במונחי השתלטויות ומיזוגים. HP (סימול: HPQ ) הודיעה זה עתה על רכישת 3Comm ב-2.7 מיליארד דולר. בשלושת החודשים האחרונים שילמה זירוקס (סימול: XRX ) 6.4 מיליארד דולר תמורת Affiliated Computer Services (סימול: ACS ), דל (סימול: דל מחשבים ) רכשה את פרו סיסטמז ב-3.9 מיליארד דולר, וסיסקו (סימול: CSCO), מאז ומתמיד רוכשת אגרסיבית, בלעה את יצרני ממירי השידורים DVN ב-44.5 מיליון דולר ואת ScanSafe ב-183 מיליון דולר.

העובדה ששחקניות מתוחכמות כאלה מוציאות מיליארדי דולר על חברות טכנולוגיה מאותתת לי שתעשיית ההיי-טק נחלצת אולי מהחולשה שלה. אינני מתיימר לדעת אילו חברות יהיו יעדי ההשתלטויות הבאות, אך אני חושב שסקטור הטכנולוגיה בהחלט שווה בדיקה כהזדמנות השקעה, ולא חשוב אם מדובר על חברות שיהיו יעדי השתלטות. זו הסיבה לכך שסיננתי פירמות טכנולוגיות בהתבסס על אסטרטגיות הגורו שאני נעזר בהן לבחירת השקעות מבטיחות.

ווסטרן דיגיטל

האסטרטגיה שמבוססת על עבודתו של פיטר לינץ' אוהבת מאוד מניות טכנולוגיה כעת. ניקח לדוגמה את ווסטרן דיגיטל (סימול: WDC), שמייצרת כוננים קשיחים. אנליסט במורנינגסטאר כינה באחרונה את החברה הזו "יצרנית הכוננים הקשיחים עם הביצועים הטובים ביותר בעולם".

אסטרטגיית לינץ' מגדירה את החברה ככוכבת אמיתית. ההגדרה הזו שייכת לחברות עם צמיחת רווחים בטווח של 10%-19%. הצמיחה הממוצעת של ווסטרן דיגיטל היתה 17.89% בהתבסס על העליות ברווח למניה בשלוש, ארבע וחמש השנים האחרונות.

המתודוליגה של לינץ' ידועה בעיקר בזכות מכפיל הצמיחה ((P/E/G שהוא היחס בין מכפיל הרווח לשיעור צמיחת הרווח למניה. בכך הוא מודד כמה אנחנו משלמים תמורת איזו צמיחה. P/E/G של עד 1 מתקבל על הדעת ו- P/E/Gשנמוך מ-0.5 הוא נהדר. היחס של ווסטרן דיגיטל בניכוי הדיבידנדים הוא 0.9 - בהחלט טוב.

אינדיקטור טוב נוסף הוא ניהול המלאי. במונחי אחוז מהמכירות, המלאי של ווסטרן בירידה. גם יחס החוב להון המניות נאה וקטן, 13.14%.

סיינטל

סיינטל (סימול: SYNT), שמייעצת לחברות גדולות איך להשתמש בטכנולוגיה, היא בחירה נוספת של אסטרטגיית לינץ', שמגדירה אותה כמהירת צמיחה, עם ממוצע של 25.59% בצמיחת הרווח למניה, בהתבסס על ממוצעי שלוש, ארבע וחמש השנים האחרונות. יחס ה-P/E/G שלה הוא 0.59, שזה מצוין, והחוב הוא אפס, מה שנחשב לטוב מאוד.

סינקס

שלישית ברשימה היא סינקס (SNX), חברה שמפיצה מוצרים ומציעה שירותי לוגיסטיקה ליצרניות מקוריות ולמשווקות של חומרות ותוכנות מחשב. עם לקוחותיה נמנות גם יבמ ואינטל. הצמיחה של הרווח למניה היא 18.15% (בהתבסס על ממוצעי שלוש, ארבע וחמש השנים האחרונות), ולכן היא כוכבת אמיתית. יחס ה- P/E/G מנוכה הדיבידנדים הוא 0.59. המלאים יורדים יחסית למכירות, והחוב ברמה מתקבלת על הדעת.

טק דאטה

החברה האחרונה שאני רוצה לכתוב עליה היא טק דאטה (סימול: TECD), המפיצה השנייה בגודלה של מוצרי טכנולוגיה בארה"ב ובישראל. היא מהירת צמיחה, עם צמיחה של 28.24% ברווח למניה בשלוש, ארבע וחמש השנים האחרונות. עם מכפיל רווח של 14.69, ה- P/E/G שעומד על 0.52 מעורר קנאה. יחס המלאי למכירות יציב, והחוב הוא רק 19% מהון המניות.

אסטרטגיית לינץ' זיהתה את ארבע חברות הטכנולוגיה הללו כהשקעות ראויות. השחקנים הגדולים בשוק שמים על השולחן הרבה דולרים כדי להיות גדולים עוד יותר, מה שאומר בעיני שהם חושבים שעתיד תעשיית הטכנולוגיה ורוד. אם אין לכם טכנולוגיה בתיק ההשקעות, כל אחת מהחברות הללו תהיה תוספת חזקה.

ג'ון פ. ריס הוא מנכ"ל Validea.com, חברת מחקר השקעות, מייסד Validea ניהול הון ומנהל קרן הגידור Validea. ריס הוא מחבר-שותף של רב המכר "הגורואים של השוק: אסטרטגיות השקעה במניות לשימושכם מהטובים ביותר בוול-סטריט"