לא מעט קבוצות בפורמולה 1 התפרקו בשנתיים האחרונות, אחרות העדיפו לקצץ משמעותית בתקציב. אבל האם בסופו של דבר הענף הוא רווחי? מפרסום הנתונים הכספיים של קבוצת מקלארן, הנכונים ל-31 בדצמבר 2008 (הנתונים בפורמולה מתפרסמים כמעט עונה שלמה לאחר סיומה), עולה שעונה שמסתיימת עם זכייה באליפות יכולה לסדר לקבוצה שנת שיא מבחינה פיננסית.
מקלארן, שזכתה באליפות היצרניות ובאליפות הנהגים (לואיס המילטון) סיימה את השנה עם רווח של 14 מיליון ליש"ט לפני מס. ההכנסות הסתכמו ב-139.1 מיליון ליש"ט - עלייה של 9% לעומת העונה הקודמת. העונה האחרונה מעט מאזנת את החשבונות של מקלארן, שספגה בשתי העונות שלפני כן הפסדים בגובה של 43.4 מיליון ליש"ט. עם זאת, מקלארן עדיין חייבת לשלם 30.7 מיליון ליש"ט בגין "פרשת הריגול" מול פרארי מ-2007.
בשבוע שעבר החתימה מקלארן בשורותיה את אלוף השנה הנוכחית, ג'נסון באטון, שעזב את קבוצת בראון GP עבור שכר של 6 מיליון ליש"ט בעונה ממקלארן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.