הציבור יציע את הנושא המרכזי של חגיגות העצמאות ה-62

באתר הממשלה ניתן לבחור בין 12 נושאים שאחד מהם יהיה הנושא המרכזי לשנת העצמאות ה-62 ■ עם זאת סטס מיסז'ניקוב, שר התיירות ויו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים כותב: "מובן שהוועדה רשאית לבחור כל נושא שיובא לעיונה והיא אינה מחוייבת להצבעה"

בעוד כחמישה חודשים יחול יום העצמאות ה-62 של מדינת ישראל. בפורטל השירותים והמידע הממשלתי מציעים לאזרחי ישראל להצביע ברשת ולבחור בין מגוון אפשרויות שיהוו את הנושא המרכזי לשנת העצמאות.

"השנה, פונה לראשונה ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים ומציעה לכם לקחת חלק בבחירת הנושא המרכזי שילווה את חגיגות העצמאות ה-62 למדינת ישראל. בחרו והשפיעו! כולנו תקווה כי זוהי רק הסנונית הראשונה שמבשרת על תקשורת חדשה בין הממשלה לאזרח", נכתב בעמוד ההצבעה.

עם זאת, מצורפים דברי שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בהם הוא מסייג את יכולת ההשפעה של הציבור: "בחירת הנושאים על ידי הציבור תאפשר לוועדת השרים לענייני סמלים וטקסים להקשיב לרחשי לב הציבור ותסייע לה לגבש את החלטתה. מובן שהוועדה רשאית לבחור כל נושא שיובא לעיונה והיא אינה מחוייבת להצבעה".

עוד כותב השר: "כולי תקווה כי ניסיון ראשון זה של שיתוף הציבור... יהיה ציון דרך נוסף לשיתופו ולעדכונו בנושאים הקשורים לעבודת הרשות המבצעת במידת האפשר".

הנושאים המוצעים לגולשים: 60 שנים לעיירות הפיתוח, הצדעה לחינוך בישראל, הצדעה לאסירי ציון, עליית ראשונים הצדעה לגל העלייה הראשון לארץ ישראל, 90 שנים לארגון "ההגנה", 150 שנים לירושלים החדשה היציאה מן החומות, שירותי הרווחה ילדים ונוער בסיכון / שילוב בעלי צרכים מיוחדים בחברה, 150 שנים להולדתו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, שנת המודעות הסביבתית, שנת הארכיאולוגיה וההיסטוריה בארץ ישראל, תושבי מדינת ישראל חוזרים הביתה ושנת המדע וההשכלה הגבוהה.