חושפת שיניים: יולי תמיר מנסה לסנדל את סגן שר הבריאות

תמיר הגישה הצעת חוק שנועדה לסכל את המהלך עליו הודיע יעקב ליצמן כי טיפולי שיניים לילדים יוכללו בסל הציבורי לשנת 2010 ■ הצעתה: לאסור השימוש בתקציב סל התרופות כדי לממן תוכניות אחרות של משרד הבריאות

שבוע לאחר שסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע כי טיפולי שיניים לילדים יוכללו בסל הציבורי לשנת 2010, הניחה אתמול בבוקר ח"כ יולי תמיר הצעת חוק שנועדה למנוע את המהלך. על פי ההצעה ייאסר שימוש בתקציב סל התרופות בכדי לממן תוכניות אחרות של משרד הבריאות.

על הצעת החוק חתומים למעלה מ-40 חברי כנסת מכל קצות הקשת הפוליטית. עם חברי הקואליציה שהצטרפו להצעה נמנים, בין היתר, חברי הכנסת יריב לוין (ליכוד), כרמל שאמה (ליכוד), מירי רגב (ליכוד), אמנון כהן (ש"ס), ומשה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו). בנוסף חתומים על ההצעה גם נחמן שי, גדעון עזרא, אבי דיכטר, ישראל חוסן, יוחנן פלסנר ויוליה שמאלוב מקדימה, חיים אורון וניצן הורוביץ ממרצ וכן חברי כנסת נוספים.

תמיר מאמינה שההצעה תצליח לקבל את אישור ועדת השרים לענייני חקיקה בשל ההתנגדות העזה שיש לכוונה להעביר תקציב מתוך סל התרופות לטובת טיפולים אחרים. אגודות הבריאות וארגוני בריאות חוץ-פרלמנטריים צפויים להירתם למאמץ לקידום החקיקה.

"מטרת החוק היא למנוע כל ניסיון פסול לתקצב את תוכניות משרד הבריאות על חשבון כסף שאמור להיטיב עם כלל האוכלוסייה", נכתב בדברי ההסבר לחוק. "כל קיצוץ מסל התרופות חורץ גורלות של ציבור החולים הזקוק עד מאוד לתרופות מצילות חיים".

"אין פה מעשה נסים"

"הרעיון להעניק טיפולי שיניים חינם לילדים הוא מצוין אבל אסור שימומן מסל התרופות", אומרת תמיר. "סל התרופות הוגדר כתקציב נפרד שישמש מטרה אחת, ויש לו ייעוד מאוד מוגדר. ברגע שמפחיתים סכום כסף מסל התרופות, זה בא על חשבון תרופות אחרות.

אין פה מעשי נסים. הסל לא יתמלא מעצמו, אומרת תמיר ומסבירה כי מטרת החקיקה היא "למנוע שימוש במשאב המאוד נדיר הזה לכל מיני צרכים אחרים של משרד הבריאות, צודקים ככל שיהיו". תמיר מזהירה כי "ברגע שנפרצת החומה היא תהיה פתוחה לכל דבר אחר, ואסור לתת לזה לקרות.