השופטת אלשיך אישרה את הסדר הנושים של נורטל ישראל

ההסדר, שקיבל תמיכה של כ-99% מנושי החברה ושל הכנ"ר, מאפשר השבה לכלל הנושים של 100% מהחוב שהוכר ע"י הנאמנים ■ בשלב הראשון יוחזרו חובות מקופת המזומנים של החברה, שעומדת על כ-40 מיליון שקל

השופטת ורדה אלשיך בכותרות: היום (ג') אישרה אלשיך את הסדר נושים של נורטל ישראל, כפי שהציגו נאמני נורטל, עו"ד אבי פילוסוף, עו"ד שרית מוסיוף ורו"ח ירון הר-צבי.

ההסדר שאושר מאפשר השבה לכלל הנושים של 100% מהחוב שהוכר על-ידי הנאמנים. כמו כן, ההסדר קיבל תמיכה של למעלה מ-99% מנושי החברה ושל כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר).

בשלב הראשון של ההסדר יוחזרו חובות מקופת המזומנים של החברה, שעומדת על כ-40 מיליון שקל. בשלב זה ייפרעו כלל עובדי החברה בגין חובות העבר, ספקים ורשויות המס. גמלאי החברה יקבלו בגין הסדרי הפנסיה כ-10 מיליון שקל כמקדמה על חשבון תשלומים עתידיים המגיעים להם.

לאחר שתתקבלנה תמורות ממכירת פעילויות חברת נורטל ישראל במסגרת עסקאות המכר הגלובליות של תאגיד נורטל העולמית, ייפרעו הנושים הבאים: גמלאי החברה (יתרת החוב המגיע להם מהשלב הראשון), ותאגיד נורטל העולמי, שייפרע בגין חלקו כספק (סך הנשייה שלו מסתכם בכ-35 מיליון שקל).

במסגרת הבקשה ציינו הנאמנים כי יידרשו צמצומים משמעותיים במצבת כוח-האדם של החברה, על מנת לאפשר הגעה לשלב מכירת הפעילויות של נורטל ישראל כעסק חי.