"סגירת אינטל ירושלים תמנע את פתיחת המפעל הבא בישראל"

אהרון מנקובסקי, יו"ר איגוד תעשיית ההיי-טק במכתב לראש הממשלה וראש עיריית י"ם: "אני מבקש בתוקף את התייצבותה של התעשייה כולה לימינה של אינטל נגד האלימות החרדית בירושלים"

"סגירת אינטל ירושלים ימנע את פתיחת המפעל הבא של החברה בישראל" - כך כותב היום אהרון מנקובסקי, יו"ר איגוד תעשיית ההיי-טק, לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר בתמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר, לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ולניר ברקת, ראש עיריית ירושלים.

זאת בעקבות העובדה שבשבתות האחרונות עתיד מפעל אינטל בירושלים לוט בערפל, זאת כיון שמאות חרדים מפגינים נגד המפעל. אלו מגיעים אל המפעל בהר חוצבים במחאה על העסקת עובדים בשבת. חלק מהמפגינים אף השליכו אבנים לעבר העיתונאים והחלו לתקוף אותם. מאבטחי המפעל התיזו סילוני מים בתגובה מזרנוקים שהכינו מבעוד מועד.

"אני פונה אליכם מתוקף תפקידי כיו"ר איגוד תעשיית ההיי-טק בישראל בעקבות פניות מגורמים בכירים בחברות רב לאומיות בחו"ל וכמי שמייצג את בכירי התעשייה, ביניהם מנכ"לים, יזמים, משקיעי הון סיכון ואנשי מקצוע. כולנו מגלים דאגה רבה נוכח התקפת גורמים חרדיים על מפעל אינטל בירושלים והריני להציג את המשמעויות ההרסניות של התקפה זו, כותב מנקובסקי.

"אקדים ואומר כי הציבור אותו אני מייצג רוחש כבוד רב לדת היהודית, המסורת וקדושת השבת, בכלל ובירושלים בפרט", כותב מנקובסקי, "יחד עם זאת, אנו מגנים בתוקף את ההתקפות האלימות והונדאליזם נגד מפעל הייצור של אינטל ומוחים בתוקף נגד הניסיון לקשור את אינטל אל "מלחמות השבת".

"אינטל הינה אחת מהחברות הגלובאליות החשובות הפועלות בארץ", מוסיף מנקובסקי. "החברה פעילה בישראל כבר למעלה משני עשורים ומעסיקה אלפי עובדים, במרכז הארץ ובפריפריה ונחשבת לאחד המעסיקים הטובים בארץ"

מנקובסקי סבור כי ההתקפות על אינטל בירושלים מהוות סכנה חמורה בשני היבטים עיקריים: 1. פגיעה באטרקטיביות הישראלית המגלמת נאורות, סביבת עסקים טובה וכלכלה פתוחה. 2. האלימות והוונדליזם עשויים להוביל את הנהלת אינטל העולמית להחליט על סגירת המפעל בירושלים.

"מהלך שכזה יוביל לפיטורי מאות עובדים המועסקים במפעל ולבחינת אפשרויות העתקת הפעילות למדינות אחרות אשר תיתפשנה כאטרקטיביות יותר. סגירת מפעל אינטל בירושלים ימנע את פתיחת המפעל ו/או את מרכז המו"פ הבא של החברה בישראל וייצור אפקט דומינו", מאיים מנקובסקי במכתבו.

"כיו"ר איגוד תעשיית ההיי-טק, אני מביע בתוקף את התייצבותה של התעשייה כולה לימינה של אינטל ונגד האלימות החרדית בירושלים. אני קורא לכם לפעול באופן פומבי ולהיאבק על הזכות לפתח ולייצר תעשיית היי-טק משגשגת בישראל ובכך להמשיך ולקדם את כלכלת המדינה".