"רשות המים פוגעת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו"

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, אמר את הדברים בכנס חירום שיזם ארגון עובדי המים, ובו הוחלט כי אגודות המים והאגודות החקלאיות ישתפו פעולה במאבק ברפורמה בתעריפי המים

"רשות המים מנסה להלאים את אגודות המים של החקלאים ופועלת בניגוד לפקודת האגודות השיתופיות. בכך הופכת אותנו הרשות לעיריות ומועצות מקומיות, תוך פגיעה בשורה של חוקי יסוד וביניהם חוק כבוד האדם וחירותו. אין סיכוי שהחקלאים ישתפו עם זה פעולה".

כך אמר אתמול (ג') יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, בכנס חירום שהתקיים בקיבוץ אייל, בהשתתפות עשרות נציגי אגודות מים. באגודות המים טוענים כי הרפורמה העומדת להכנס לתוקפה החל מינואר 2010 תביא לעלייה של מאות אחוזים בעלויות המים בישובי המגזר הכפרי. לטענתם, הרפורמה תחרוץ את דינם של יישובים אלה, השוכנים ברובם על רצועת הגבול של מדינת ישראל ונאבקים לשרוד בתנאים בטחוניים, כלכליים ותשתיתיים ההולכים והופכים קשים מיום ליום. באגודות טוענים כי רפורמת התעריפים תחייב את תושבי ההתיישבות הכפרית לשלם הרבה יותר מתושבי המגזר העירוני, אם משווים זו מול זו שתי משפחות בנות ארבע נפשות כמקובל בחישוב של רשות המים.

בכנס נשאו דברים גם עו"ד אבנר צור ממשרד בלטר, גוט, אלוני ושות' וכן מנכ"ל ארגון עובדי המים, ארז וייסמן. לדברי וייסמן: "ממשלת ישראל מנמקת את עליית מחירי המים בעלות הגבוהה של הקמת מתקני ההתפלה. איני מכיר עוד מדינה מתוקנת אחת בה נדרשים האזרחים לשלם את מחיר הקמת התשתיות. בדיוק כפי שלא יעלה על הדעת לחייב את האזרח בעלות תשתיות חשמל, כבישים או שירותים אחרים, גם עלות תשתיות המים אינה יכולה לבוא על גב האזרחים", אמר וייסמן.

עוד ציין כי "המגזר הכפרי בארץ נאבק על חייו לאחר שהמדינה החליטה לקבוע אזורי קיצוב, לקצץ במכסות המים לחקלאות, לגבות היטל בצורת ולהעלות את תעריפי המים. היום אנו יוצאים למאבק בשם כלל אזרחי המדינה הזו, שזכאים לשתות מים מבלי להזדקק למשכנתא".