רשות המים התחייבה להתקין חסכמים בבתים פרטיים עד הקיץ

במקביל מקודמת הצעת החוק להתקנת חסכמים במוסדות ציבור ■ החברה להגנת הטבע: "אנו מקווים כי התחייבות רשות המים בדיון לא תישאר בגדר הצהרה בלבד"

סמנכ"ל ההנדסה של רשות המים, עודד פיקסלר, הצהיר היום (ד'), במסגרת דיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת, כי רשות המים תתחיל בחודשים הקרובים בחלוקת חסכמים (אביזרים חוסכי מים) בבתים הפרטיים, וכי עד הקיץ יותקנו החסכמים בבתי האזרחים.
לדברי פיקסלר, הזוכה במכרז החסכמים ייבחר בעוד כחודש, ועד חודש יוני בקיץ הקרוב, יותקנו חסכמים במשקי בית פרטיים בישראל.

במקביל, ועדת הכלכלה אישרה להכנה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת את הצעת החוק להתקנת חסכמים במוסדות ציבור. את החוק יזמו בין היתר הח"כים דב חנין, אופיר אקוניס, זאב ביילסקי, רונית תירוש, יוחנן פלסנר וניצן הורביץ, וכן החברה להגנת הטבע. ההערכה היא שמהלך כזה יביא לחסכון של 11%=15%.

הצעת החוק קובעת כי "גוף ציבורי...יתקין אביזרים לחיסכון במים במבנה שבבעלותו או בבעלות המדינה או בהחזקתו לפי חוזה שכירות לתקופה העולה על שלוש שנים...". הגופים הציבוריים כוללים את משרדי הממשלה ויחידות הסמך שלהם, הכנסת, צה"ל, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר ורשויות מקומיות. בדיון נקבע כי תחילת יישום החוק שלושה חודשים מיום פרסומו.

עוד נמסר כי רשות המים תסמיך פקחים שיאכפו את החוק, והקנס על אי התקנת "חסכמים" על פי החוק יהיה עד 12.9 אלף שקל.

משה פרלמוטר, רכז המים של החברה להגנת הטבע, אמר: "המשבר הקשה במשק המים מחייב ליזום מהלכים ופעולות לצמצום הביקושים, בדגש על חיסכון וייעול השימוש במים. התקנת החסכמים היא דרך יעילה וזולה להביא לחיסכון, והיא מביאה להפחתה משמעותית בצריכת המים. בנוסף, להתקנת החסכמים במוסדות הציבור ישנה משמעות ציבורית רחבה במתן דוגמה למגזר הביתי. אנו מקווים כי התחייבות רשות המים בדיון לא תישאר בגדר הצהרה בלבד, והחסכמים, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, יותקנו בהקדם".