פורטל וואלה והחינמון "ישראל היום" החלו לשתף פעולה

שיתוף-הפעולה, שיתקיים הן ברמה התוכנית והן ברמה השיווקית, מהווה תגובת-נגד של "ישראל היום" למהלך האחרון של "ידיעות אחרונות", שהחלה לקדם את תכני מהדורת סוף השבוע של העיתון באתר ynet

פורטל וואלה והחינמון "ישראל היום" שבבעלות שלדון אדלסון החלו לשתף פעולה - כך נודע ל"גלובס". שיתוף-הפעולה בין הצדדים יתקיים הן ברמה התוכנית והן ברמה השיווקית, כך שתכנים של וואלה יופיעו בעיתון "ישראל היום", ואילו תכני העיתון יופיעו גם בפורטל וואלה. עוד נודע כי שני הצדדים יהיו מחוייבים לקידום ופרסום הדדי.

כעת ניתן למצוא בעמוד החדשות של וואלה קידום לתכני העיתון "ישראל היום", כמו גם אפשרות להירשם לניוזלטר של העיתון.

מהלך זה הוא צעד נוסף באסטרטגיה של וואלה המכוונת להגדיל את התוכן החדשותי שנמצא באתר, המתבסס הן על מערכת החדשות העצמאית של הפורטל, והן על תכנים של ערוץ 1, ולעצב את אתר וואלה כמותג חדשותי רחב היקף, ולא רק במרחב האינטרנטי.

שיתוף-הפעולה החדש יכול להיתפס גם כתגובת-נגד של "ישראל היום" למהלך האחרון שבו נקטה קבוצת "ידיעות אחרונות", שהחליטה לפני כחודש לקדם בפעם הראשונה את תכני מהדורת סוף השבוע של "ידיעות אחרונות" באתר ynet, כחלק מההיערכות לחדירה של מוסף סוף השבוע של "ישראל היום" החינמי.

מבחינת וואלה, הרי שהיא נאבקת ראש בראש באתר ynet, שלמרות שיוכו לקבוצת "ידיעות אחרונות" הוא מקפיד על יצירת תכנים עצמאיים ומערכת חדשות נפרדת מזו של העיתון. מהלך זה של וואלה, יש להניח, נועד ליצור לפורטל דימוי של כלי חדשותי המתחרה בכלי החדשות המסורתיים, בדומה לדימוי שעיצב לעצמו ynet.

המהלך גם מכין את הקרקע עבור וואלה ליום שאחרי; כזכור, בפברואר השנה הודיעה קבוצת "הארץ" כי היא מעוניינת למכור את אחזקותיה בוואלה, העומדות על 32.6% מהחברה, מהלך שיוביל לסיום שיתוף-הפעולה התוכני שיש לאתר עם העיתון. מספר קבוצות הביעו עניין ברכישת האחזקות, בהן טייגר הולדינס, שרכשה את השליטה באתר יד2, וזכיינית ערוץ 2 קשת.

על-פי סקר TIM לחודש אוקטובר, פורטל וואלה מדורג במקום השני בקרב האתרים הפופולריים בישראל, עם שיעור חשיפה שבועי של 67.2% (כ-2.5 מיליון גולשים בשבוע) - בהשוואה ל-ynet המדורג במקום השלישי, עם שיעור חשיפה שבועי של 56.8% (2.1 מיליון גולשים בשבוע).

מוואלה נמסר בתגובה: "שני הגופים החליטו על שיתוף-פעולה בתחומי התוכן והשיווק".

ב"ישראל היום" סירבו להגיב.