דש למשקיעים: קנו מניית כור - היא עשויה לעלות ב-32%

האנליסט בני דקל מדש ברוקראז': "כל עלייה של 1% בקרדיט סוויס תורמת לעלייה של 0.7% בכור"

"יכולת יצירת ערך מוכחת". זוהי כותרת הסקירה של האנליסט בני דקל מדש ברוקראז', בה הוא ממליץ לקנות את מניית כור מקבוצת IDB של נוחי דנקנר. בסקירה, שהגיעה לידי "גלובס", מעניק דקל למניית כור מחיר יעד של 145 שקל, קרי פרמיה של 32% על מחיר הסגירה של המניה אתמול (ג').

כשדקל כותב "יכולת יצירת ערך מוכחת", הוא בוודאי מתכוון לרווחי העתק שרשמה כור בגין השקעתה בבנק השוויצרי קרדיט סוויס. מתחילת השנה הרוויחה החברה 2.1 מיליארד שקל, כאשר מאז החלה להשקיע בקרדיט סוויס בשנה שעברה היא הרוויחה 3.2 מיליארד שקל על השקעה זו. רווחים נוספים של כרבע מיליארד שקל ממימושי מניות קרדיט סוויס צפויים ברבעון הרביעי. כור מורווחת "על הנייר" בכ-700 מיליון שקל על מניות שטרם מומשו.

"מצב הבנקות בעולם השתפר והמערכת הבנקאית התנקתה ברובה מהנכסים הרעילים שהיו בה", כותב דקל. "נראה כי המערכת הבנקאית חוזרת לכיוון צמיחה וקרדיט סוויס תיהנה מכך. המסקנה - המגמה של קרדיט סוויס חיובית".

קרדיט סוויס, כידוע, מפצה על חולשה באחזקות אחרות של כור, בעיקר מכתשים אגן שהפסידה 17.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה. דקל מעריך כי בטווח הקצר לא צפוי שינוי במצבה של מכתשים, הן בשל המלאים הגבוהים שהצטברו במחסני החברה (280 ימי מלאי לעומת 180 בתקופה נורמלית), הן בשל מחירי הסחורות הנמוכים והן בשל השחיקה המתמשכת במחיר הגלייסופט (קוטל העשבים שהוא גם המוצר הנמכר ביותר של מכתשים).

אולם במבט לטווח הארוך, הנהלת מכתשים הביעה אופטימיות וצופה כי השוק יחזור להתייצב. גם רכישת 5% ממניות מכתשים על ידי כור מוכיחים כי חברת האחזקות מאמינה במכתשים. אך דקל לא ממהר לנקוט בעמדה על מכתשים וטוען כי "המגמה של מכתשים לא מובהקת".

דקל בחן את השפעת 2 האחזקות העיקריות הללו - קרדיט סוויס ומכתשים - על כור, והגיע למסקנה: "כל עלייה של 1% בשווי קרדיט סוויס תורמת לעלייה של 0.7% בכור, וכל עלייה של 1% במכתשים אגן תורמת לעלייה של 0.5% בכור". דקל מציין כי הסיבות העיקריות להמלצתו לקנות את כור הן המגמה החיובית בקרדיט סוויס ודיסקאונט של 32% במניית כור על שווי אחזקותיה.