S&P מעלות מורידה את הדירוג של מכתשים אגן ל"-AA"

זאת, לנוכח השחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה ■ תחזית הדירוג נותרה יציבה ■ בדו"חות הרבעון השלישי דיווחה החברה על ירידה חדה בהכנסות וברווחיות ובה בעת חילקה דיבידנד בסך 70 מיליון דולר

חברת דירוג האשראי S&P מעלות הפחיתה היום את דירוגה של מכתשים אגן בדרגה אחת ל-AA מינוס לנוכח השחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה.

תחזית הדירוג נותרה יציבה. הורדת הדירוג משקפת את השחיקה בפרופיל הפיננסי של מכתשים אגן כתוצאה מתוצאות עסקיות חלשות וכתוצאה מחלוקת דיבידנד מאסיבית בסך 70 מיליון דולר למרות המגמה השלילית בשווקי הפעילות של החברה ולמרות ההערכות של סוכנות הדירוג כי החברה האם, כור תעשיות, אינה זקוקה כיום למזומנים.

בדו"חות הרבעון השלישי דיווחה החברה על ירידה חדה בהכנסות וברווחיות בעיקר כתוצאה מביקושים נמוכים מהצפוי, מלאים גבוהים, ירידת מחירים וכן מארועים חד פעמיים. ירידה זו משפיעה על הפרופיל הפיננסי של החברה.

תחזית הדירוג היציבה משקפת את ציפיות חברת הדירוג לשיפור בתוצאות החברה ובפרופיל הפיננסי ב-2010 וכן משקפת את הציפיות כי מכתשים אגן לא תחלק דיבידנד כל עוד לא הושג שיפור משמעותי בפעילות ולא הושגו יחסי כיסוי המתאימים לדירוג הנוכחי. ב-S&P מעלות רואים ביחס FFO לחוב בטווח 20%-30% ויחס כיסוי חוב ל-EBITDA מתחת ל-4X כיחסים העומדים בקנה אחד עם הדירוג הנוכחי. עם זאת מעריכים בחברת הדירוג כי עלייה בדירוג אינה צפויה בטווח הקצר לאור האתגרים העסקיים העומדים בפני החברה ואי הודאות הקיימת באשר למדיניות הפיננסית שתנקט ע"י החברה ובעליה.

בהתייחסם לנזילות החברה מציינים האנליסטים של S&P מעלות כי נזילות החברה הינה מספקת. זאת לאחר שהנזילות התחזקה ברבעון השלישי בעיקר אודות לעלייה ניכרת בתזרים מפעילות שוטפת, שנבע ממימוש מלאים ומגביה יעילה מלקוחות. בסוף הרבעון היו יתרות המזומנים וההשקעות לזמן קצר על כ-444 מיליון דולר בהשוואה ל-215 מיליון דולר בתום שנת 2008. התזרים מפעילות שוטפת הסתכם ב-60 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי של כ-112 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.