איש עסקים ממינסוטה הורשע בהונאת פונזי בהיקף 3.65 מיליארד דולר

טום פטרס נמצא אשם בכל 20 סעיפי האישום, ובהם הונאת רשת, הונאת דואר והלבנת הון ■ לדברי התביעה, הוא עשוי להישלח לכלא ל-30 שנה

טום פטרס, 52, איש עסקים ממינסוטה, הורשע בביצוע הונאת פונזי בהיקף של 3.65 מיליארד דולר. הוא נמצא אשם בכל 20 סעיפי האישום, ובהם הונאת רשת, הונאת דואר והלבנת הון.

לדברי התביעה, פטרס עשוי להישלח לכלא ל-30 שנה. גזר הדין במשפט יינתן בחודשים הקרובים.

התביעה הכללית האשימה את פטרס בכך שהשתמש באחת מהחברות שבבעלותו כדי להונות כמה ממשקיעיו. המשקיעים חשבו שהוא משתמש בכספם לקניית מוצרי אלקטרוניקה ומכירתם מחדש לקמעונאיות כמו קוסטקו ומועדון הסיטונאות של בי.ג'יי.

בין לקוחותיו של פטרס בעבר נמנו עסקים כגון יצרנית המצלמות פולארויד וסאן קאנטרי איירליינס (Sun Country Airlines), אך הוא פשט את הרגל לאחר שהוגש נגדו כתב האישום.

פרקליטיו של פטרס טענו כי הוא לא ידע על ההונאה, וכי מישהו מעובדיו הוא זה שביצע את העבירות.

חבר המושבעים הטיל ספק בעדויותיהם של כמה מעדי ההגנה, ודחו את הטענה כי פטרס לא ידע על העבירות, עם זאת, המושבעים התרשמו כי מעת שהחלה ההונאה, היא יצאה משליטתו של פטרס, והוא איבד את יכולתו לעצור אותה.

"אני חושבת שבאמת ובתמים היה אכפת לו מהאנשים שעבדו בשבילו", אמרה ראש חבר המושבעים לעיתונאים, "קשה לי להאמין שמראש כוונתו היתה לעשות את זה, אבל הוא פשוט הלך והסתבך בזה. והוא בהחלט איש מכירות טוב".