מלחמת השוקולד: הרשי ונסטלה במגעים להצעה משותפת לרכישת קדבורי

מקורבים להרשי מדגישים כי לא בטוח ששתי החברות יצליחו להגיע להסכם, ועדיין קיימת אפשרות שהרשי תעדיף להגיש הצעה לבדה ■ כל הצעה שתוגש חייבת להיות גבוהה מ-17 מיליארד דולר - ההצעה הנוכחית של קראפט

הרשי , יצרנית הממתקים הבורסאית הגדולה בארה"ב, בוחנת את האפשרויות שלה לקראת הגשת הצעה משותפת אפשרית לרכישת קדבורי . מקורבים לחברה מסרו כי היא מנהלת בימים אלה מגעים עם נסטלה בעניין. אולם, המקורבים מדגישים כי לא בטוח ששתי החברות יצליחו להגיע להסכם, ועדיין קיימת האפשרות שהרשי תעדיף להגיש הצעה לבדה.

ההצעה הנוכחית של קראפט עומדת על 17 מיליארד דולר, ולכן כל הצעה שתוגש חייבת להיות גבוהה מהצעה זו.

זו לא הפעם הראשונה שבה מדווח על הצעה משותפת אפשרית בין שתי החברות. בחודש ספטמבר, רצו שמועות כי נסטלה, חברת המזון היחידה העולה בגודלה על קראפט, עשויה להתפתות ולהגיש הצעה נגדית שתחסום את המהלך של קראפט המתחרה להתרחבות. אנליסטים העריכו אז כי נסטלה עשויה לחבור להרשי כדי לפצל את קדבורי, וצפו כי הם יגישו הצעה משותפת של 21 מיליארד דולר.

הצטרפות לנסטלה תספק להרשי יותר כסף להצעה, מסביר כריסטופר גרואו, אנליסט בחברת סטיפל ניקולס. "הרשי היא מועמדת לא תחרותית כשאין לה שותף", אמר.

נזכיר כי בחודש שעבר דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי הרשי שוקלת להגיש הצעה משותפת עם פררו הצרפתית לרכישת קדבורי.

השתלטות קראפט על קדבורי תהיה עסקת הרכישה הגדולה ביותר שתבצע חברה אמריקנית באירופה השנה, ותהפוך את קראפט ליצרנית הממתקים הגדולה בעולם. על-פי נתוני בלומברג, השווי המצרפי של עסקאות הרכש שבהן היו מעורבות חברות מזון וקמעונאות צנחו ב-12 החודשים האחרונים ל-62.6 מיליארד דולר - לעומת 208.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.