כחלון לא יאריך את כהונת נציב תלונות הציבור ברשות השנייה

לטענת השופט נועם סולברג, ההליך המשפטי בעניין "עובדה" וסרן ר' יכול היה להימנע אילו נציב התלונות ברשות, גיורא רוזן, היה מבצע בדיקה מעמיקה על תחקיר "עובדה" ■ רוזן בתגובה: "אין לי תקציב לחקירות מצ"ח"

שר התקשורת משה כחלון לא יאריך את כהונתו של נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, גיורא רוזן. ל"גלובס" נודע כי כחלון כבר החל בחיפוש אחר מחליף לרוזן, שצפוי לסיים את כהונתו במהלך השנה הבאה לאחר 10 שנים בתפקיד.

החלטתו של כחלון יצאה לפועל עוד לפני הביקורת הקשה שנמתחה על רוזן בפסק הדין בתביעת לשון הרע של סרן ר' נגד העיתונאית אילנה דיין.

כזכור, השופט נעם סולברג תקף בפסק הדין את רוזן, שלדבריו למרות שקיבל תלונות רבות לאחר שידור הכתבה אודות סרן ר' בתוכנית "עובדה" - בדיקתו היתה "שטחית" בלבד, לשון סולברג. "היה על נציב תלונות הציבור לשנס מותניים, לצפות בחומרי הגלם, להשוותם אל התוצר הסופי, להעמיק חקר, ורק אז לגבש את דעתו לגבי התלונות שנשלחו אליו", כתב השופט בפסק הדין. "פעילות נמרצת, הגונה ויעילה של נציב תלונות הציבור, בדיקה מעמיקה של פניות הציבור ומתן מענה הולם - כל אלה ייתכן שהיו חוסכים הליכים משפטיים".

ממשיך השופט וכותב: "מערכת הביקורת שקבע המחוקק לרשות השנייה, בדמותו של נציב תלונות הציבור, לא מילאה את ייעודה. נציב תלונות הציבור לא ראה לעצמו חובה לבדוק את התלונות לגופן, לעומקן, לדרוש ולחקור ולהיכנס בעובי הקורה. הוא הסתפק בצפייה בכתבה כפי שהיא, בהסברים שהעניקו הנתבעות, בהיכרותו את אילנה דיין ועם עבודתה ובהסתמכות על כישוריו האישיים המצוינים לדעתו".

רוזן מסר בתגובה: "כשכהונתי תסתיים אשמח להכניס כל אדם במקומי אם השר יחליט כך. באשר לנושא 'עובדה', המחוקק נתן לי סמכות אך לא אמצעים למימוש אמצעים, וכשאין אמצעים ותקציבים, והנציב עובד עם עוזר וחצי - לא ניתן להגיע לחקירות שמצ"ח, המשטרה והפרקליטות מודדים. לכן זו אמירה לא ריאלית ולא מעשית.

"הדיון על כן נותר ברמה האתית, וההחלטות שלי נשענו לא רק על עדויות של עיתונאים ועל עבודה של צוות שלם ובו מנכ"ל הרשות השנייה. ייתכן שטעינו, אבל אנחנו רק בני אדם".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "אין תגובה".